הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איך להיות בדיאטה – ועדיין ליהנות מארוחה טובה במסעדה
אם אתם לא מחמירים עם עצמכם יותר מדי ורוצים להמשיך ליהנות מאוכל בחוץ, ישנם כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם לשמרו על תזונה טובה – ולגוף ולנפש

אורח חיים דיאטתי הוא מלא בכוונות טובות – בין אם בריאותיות או שיפור הערך העצמי. אבל לא תמיד מדובר בהליך כיפי, בעיקר בשל הגבלות רבות, ובעיקר הימנעות ממסעדות, שלרוב מגישות מנות מלאות במלח, שומן וסוכר.

אבל עדיין אפשר לסעוד ולשמור על התזונה – הכל עניין של תכנון ואסטרטגיה נכונה. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשלב הנאה ויעדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

החליפו את התוספת מצ'יפס לירקות

התזונאית שלי בולס ממליצה מאוד לבחור בתוספת ירקות במקום צ'יפס – מה שיחסוך לכם קלוריות ויגביר את היתרונות התזונתיים הנכנסים לגוף.

"צ'יפס עמוס בשומנים ונתרן, וירקות כמובן עמוסים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים – והם דלים בקלוריות", אמרה.

עוף מטוגן או פיש אנד צ'יפס – אאוט

"בחרו דגים, חזה עוף, שעועית ובשרים רזים שלא מכילים כל כך הרבה שומנים", הסבירה בלס. "חלבון מגביר את תחושת השובע לאורך זמן ומכיל פחות קלוריות, מה שיכול לעזור לקדם תזונה בריאה ומאוזנת".

מה שותים?

השתייה שתבחרו יכולה להיות קריטית לדיאטה. "משקאות ממותקים כמו שתייה מוגזת, תה מתוק, מיצים, משקאות ספורט וכו', מכילים הרבה סוכרים שיכולים למנוע מכם לרדת במשקל העודף", אמרה בולס והזכירה שאלכוהול הוא גרוע בהרבה.

לכן, אם אתם בדיאטה, האפשרות הטובה ביותר היא לבחור במים: "ללא קלוריות, ללא עלות, וזה יעזור לכם להגיע ליעדי התזונה שלכם".

 

 

השעה הנכונה לצאת למסעדה

טריק נחמד שיחסוך לכם בקלוריות הוא לצאת לארוחת צהריים במקום ערב. ד"ר ג'ואן סאלג' בלייק, פרופ' לתזונה באוניברסיטת בוסטון, אמרה שמנות ארוחת הצהריים בדרך כלל קטנות יותר.

ולבחירה זאת יש גם השפעה פסיכולוגית, שכן בצהריים אתם לרוב תהיו פחות רעבים ופחות עייפים, כך "שיהיה סיכוי טוב יותר לעמוד ביעדי התזונה ובכוח הרצון".

הדרך לשלוט על הקלוריות:

אחת ההמלצות המוכרות והישנות היא לבקש רוטב בצד. "זה נותן שליטה על כמות הקלוריות, המלח והסוכר שאתם מוסיפים למנה שלכם".

אל תמנעו ממנה ראשונה – בתנאי שאתם בחורים בתבונה

מזמינים מנה ראשונה? תשקלו לקחת מרק ירקות – שכן מדובר במזון "בעל נפח גבוה ודל קלוריות, שימלא אתכם ויגביר את תחושת השובע", אמרה סאלג' בלייק, שציינה בחירה זו יכולה להפחית את כמות הקלוריות בכ-20%.

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE