הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל המסכים ואי חשיפה לאור טבעי – העולם עומד בפני מגפת עיוורון
מנתח עיניים בעל שם עולמי הסביר את הקשר הישיר בין ישיבה ממושכת בבתים וצפייה ארוכה במסכים – לבין קוצר ראייה שבקלות יכול להוביל לעיוורון

זה לא סוד שצפייה במסך לאורך זמן פוגעת בעיניים. אבל דו"ח חדש שפרסם מנתח עיניים מוביל הזהיר כי דור ה-Z נמצא בפני סכנת מגפת עיוורון אם הם ימשיכו לבהות במסכים ולהישאר בבתים.

שיעור ליקויי הראייה הרקיע שחקים ברחבי העולם, ומחקר מקליפורניה הצביע על עלייה של 59% בקוצר הראייה בקרב בני נוער. רק בבריטניה, נראה זינוק של 46 אחוזים בשלושת העשורים האחרונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

וכך, דור ה-Z – אלה שנולדו בסוף שנות ה-90 עד אמצע העשור השני של המאה ה-21, עומדים בפני סיכון גדול לפתח בעיות ראייה חמורות שיכולות להוביל לעיוורון, זאת מאחר שהם נמצאים שעות בבתיהם ולא נחשפים לאור השמש הטבעי.

ד"ר ז'ורן יורגנסן, מנתח עיניים בעל שם עולמי במרפאת לייזר בלונדון, הזהיר שהמצב רק הולך ומחמיר, בעיקר בקרב אותו דור שלא מקבל מספיק דופמין, לדבריו.

הוא הסביר ששהייה בשמש מגבירה את רמות הדופמין, בזמן שישיבה בבית מפחיתה את כמות הנוירוטרנסמיטר החשוב, מה שמוביל לבעיות עיניים חמורות.

ונוסף על כך, כמובן, צפייה במשך זמן רב במכשירים אלקטרוניים במרחק של סנטימטרים בודדים, הופך את המצב לגרוע יותר. "זה מדאיג מאוד, ומה שאנחנו רואים הוא מגפה", אמר יורגנסן.

 

ד"ר ז'ורן יורגנסן

 

"יציאה החוצה באור היום גורם לתהליך כימי שמשחרר דופמין, ואנחנו יודעים שזה מעכב את מה שגורם לקוצר ראייה. "אנחנו יכולים לעודד את הילדים לצאת החוצה ולעשות יותר ספורט, אבל אי אפשר לשנות את העבר, בעיקר כשהמדיה החברתית משחקת תפקיד כה חשוב בחייהם".

בעוד שמחקרים אמריקאים ואוסטרלים מחזקים את הטענה של הד"ר, גם ארגון הבריאות העולמי מזהיר שעד שנת 2030, 40 אחוזים מכלל אוכלוסיית העולם יסבלו מקוצר ראייה.

 

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE