הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוכנים להיפרד מצ'יטוס וקפטן קראנץ'? קליפורניה בוחנת חקיקה חדשה
חומרים מסרטנים שקשורים לבעיות התנהגות כמו ADHD, נמכרים ומוגשים ללא כל בעיה ברחבי ארצות הברית. כעת, מחוקק דמוקרטי מהגולדן סטייט רוצה להרחיק מוצרי מזון כאלה מהישג ידם של ילדים

מחוקקים בקליפורניה הגישו הצעת חוק שמטרתה לאסור תוספי מזון פופולריים בבתי ספר ציבוריים – אשר נקשרו לסרטן ולבעיות התנהגות.

ג'סי גבריאל הדמוקרטי הציג ביותר שלישי הצעה שקוראת לאסור שבעה מרכיבים אשר מצויים בדגני בוקר ובחטיפים כמו Cheetos, Cap’N Crunch ו-Lucky Charm. אם החקיקה תתקבל, החל משנת 2025 יהיה אסור להגיש מזונות עם חומרים מסוכנים כמו: צבע אדום מס' 40, צבע צהוב מס' 5, מס' 6, צבע כחול מס' 1 ו-2, צבע ירוק מס' 3 וטיטניום דו חמצני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

כאמור, הרכיבים הללו נקשרו לסרטן ולבעיות התנהגות בקרב ילדים, כמו ADHD. "לקליפורניה יש אחריות להגן על הילדים שלה מפני כימיקלים הפוגעים בהם ועלולים להפריע ליכולת הלימדה שלהם", אמר גבריאל.

"כמחוקק, הורה וכמי שנאבק בהפרעות קשר וריכוז, אני חושב שזה לא הגיוני שאנו מאפשרים לבתי ספר להגיש מזון עם תוספים הקשורים לסרטן, היפראקטיביות ולנזקים ניורו-התנהגותיים", הוסיף גבריאל, שחיבר גם את חוק בטיחות המזון של קליפורניה, הידוע גם כחוק Skittles, עליו חתם המושל גווין ניוסום וקבע לאסור שימוש ברכיבים מסוכנים אחרים עד שנת 2027.

צבעים אדום 40, צהוב 5 ו-6, מכילים בנזידן, חומר מסרטן לבני אדם ולבעלי חיים אשר מותר להשתמש בו בכמויות נמוכות. לפני ה-FDA, צריכה של החומר הזה מעלה את הסיכון לסרטן לקצת מתחת לסף ה'דאגה'.

באירופה, כמו גם בארה"ב, החומרים הללו לא אסורים – אבל הרשויות האירופיות חייבו להדביק תווית אזהרה המפרטת את הסיכונים בצריכת חומרים אלה, והרגולטורים העלו מודעות לכן שהצבעים הללו עלולים לגרום ל"השפעה שלילית על פעילות ותשומת לב אצל ילדים".

טיטניום דו חמצני, המכונה גם E171, נאסר להוספה במזון ברחבי אירופה – אך עדיין נמצא בשימוש נרחב בארה"ב בממתקים ומאפים.

ה-FDA טוען כי החומר בטוח, אך המועצה האמריקאית לכימיה (ACC) אמר כי יש לבצע בדיקה יסודית יותר.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE