הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות השנה הקשה בתולדותיה: ישראל במקום ה-5 במדד האושר העולמי
גם אחרי שנה מטלטלת במיוחד, הישראלים מצליחים לשמור על אופטימיות. ארצות הברית נמצאת בשפל של כל הזמנים, וגם הפלסטינים נמצאים ברישמה

רשימת המדינות המאושרות בעולם לשנת 2024 פורסמה ביום רביעי האחרון – ובאופן מפתיע עבור רבים, אבל אולי לא עבורנו, ישראל הוצבה במקום החמישי.

דו"ח האושר העולמי שמתפרסם מדי שנה מדרג את רמת האושר ב-143 מדינות ברחבי העולם, על פי שלושה גורמים: הערכת חיים, רגשות חיוביים ורגשות שליליים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

הקריטריון הראשון נמדד על ידי המשיבים שמתבקשים להעריך בכללי את חייהם במדד 0 עד 10 במסגרת מה שנקרא 'סולם קנטריל'. הרגשות החיוביים והשליליים נמדדים על ידי רשימת שאלות עם תשובות של כן או לא לגבי מדדים כמו צחוק, הנאה, דאגה, עצב, וכעס.

והשנה, למרות טבח ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת בעזה, ישראל ירדה רק מקום אחד לעומת הדירוג בשנה שעברה. היא הוצבה אחרי פינלנד, דנמרק, איסלנד ושוודיה.

ברשימה הופיעה גם פלסטין, שהגיעה למקום ה-103 מתוך 143.

ארצות הברית הגיעה למקום ה-23, שזהו שפל של כל הזמנים עם ירידה של שמונה מקומות מהדו"ח האחרון, ולמעשה זו השנה הראשונה מאז השקת הדו"ח לפני 20 שנה, שהאמריקאים לא נכנסים ל-20 המקומות הראשונים.

דירוגים בולטים נוספים היו איראן שהגיעה למקום ה-100, ירדן 125, מצרים 127, תימן 133, לבנון במקום ה-142 והמדינה הכי פחות מאושרת היא אפגניסטן. סין במקום ה-60, רוסיה במקום ה-72 ואוקראינה במקום ה-105.

אוסטרליה הגיעה למקום ה-10, קנדה במקום ה-15, אנגליה 20, איחוד האמירויות הערביות 22, גרמניה 24, מקסיקו 25, צרפת 27 ואחריה ערב הסעודית. איטליה הוצבה במקום ה-41, ברזיל 44, ארגנטינה 48, קפריסין 50, יפן 51, תאילנד 58.

בראיון ל'ג'רוזלם פוסט', חוקרת מאוניברסיטת בר-אילן, ענת פנטי, אמרה כי "גם השנה, שהייתה אחת הקשות בתולדות המדינה, ישראל דורגה בצמרת. הסיבה לכך היא ששביעות רצון מהחיים, שהוא המדד העיקרי, הוא יציב לאורך זמן ומתייחס למאפייני המדינה כולה".

"משמעות הדבר היא שגורמים כמו כלכלה, מדית המעורבות החברתית ושירותי הבריאות בישראל משפיעים על הדירוג יותר מאשר תחושות חולפות", הוסיפה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE