הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק בלוס אנג'לס: 'תיירות הפשע' מדרום אמריקה מתפשטת ברחבי ארה"ב
כנופיות המורכבות מאזרחי צ'ילה, אקוודור, קולומביה ופרו מנצלות את ויזת התייר שהם מקבלים בקלות וללא בדיקת רקע – נכנסים לארה"ב לשלושה חודשים ופורצים לבתים של עשירים

תופעת 'תיירות הפשע' בארצות הברית הולכת וגוברת, כאשר אזרחים דרום אמריקאים מנצלים את מערכת הוויזה כדי להיכנס לארה"ב לכשלושה חודשים ולפרוץ לבתי יוקרה בלפחות חצי מהמדינות.

קבוצות מאורגנות של פורצים וגנבי תכשיטים – רובם מצ'ילה, אקוודור, קולומביה ופרו, נכנסות לארה"ב ומכוונות לבתים של עשירים ברחבי ארצות הברית. ככל הנראה מדובר בתופעה שנמשכת עשרות שנים, אבל לאחרונה נראה זינוק במקרים.

אותם נוכלים "מנצלים את היחסים שיש למדינות מסוימות בדרום אמריקה עם ארה"ב, כך שלא יצטרכו לעבור הרבה בדיקות", הסבירה עורכת הדין מאריזונה, רייצ'ל מיטשל. הם נכנסים עם ויזת תייר ידידותית לדרכון שלהם אשר מאפשרת להם להיכנס לארה"ב ללא בדיקת רקע.

אז, "הם נוסעים לערים ברחבי המדינה וגונבים מילוני דולרים בפריטים שונים", הוסיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיעוד פריצה לבית בלוס אנג'לס (צילום: NBC 4)

 

הגנבים מקפידים לבצע את הפשעים שלהם באופן לא אלים, כך שאם ייתפסו גובה הערבות לשחרורם לא יהיה גבוה – והם יוכלו לברוח מהמדינה בקלות.

הכנופיות הללו נקשרו למאות פריצות בארה"ב מתחילת השנה, כולל בקליפורניה ובעיקר בחלקה הדורמי, כמו גם ניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט, פנסילבניה, דלאוור, מרילנד, אריזונה, פלורידה, אוהיו, נבדה, מישיגן, טנסי, ג'ורג'יה, מערב וירג'יניה וצפון ודרום קרוליינה.

כבר שנים שה-FBI מפרסם הודעות אזהרה נגד כנופיות כאלה, ובדצמבר האחרון הודה כי הפושעים הללו מנצלים את ויזת התייר כדי לנסוע אל ומחוץ לארה"ב.

רק בשבוע שעבר, נעצרו שישה שככל הנראה הם חלק מהכנופיות הללו, והם עומדים בפני אישומים בגין שורה ארוכה של יותר ממאה פריצות מאז נובמבר 2023. מיטשל אמרה כי "אחד הנאשמים הודה שהיה בארה"ב עם אשרת תייר וכבר פרץ לכמה בתים בקליפורניה, נבדה ואריזונה".

 

תיעוד פריצה לבית בלוס אנג'לס (צילום: NBC 4)

 

ארבעה חשודים מצ'ילה נעצרו בשנה שעברה במחוז המילטון באינדיאנה, כאשר על פי החשד גנבו 250,000 דולר ותכשיטים רבים. בפברואר נגזר על אחד מהם שנתיים מאסר, ועל פי תצהיר ביהמ"ש לכולם יש קשר עם כנופיות דרום אמריקאיות והם נסעו מקליפורניה לאוהיו, ואז לאינדיאנה ולמישיגין – ופרצו לעשרות בתים.

וכפי שדווח לאחרונה, דרום אל.איי ספגה מכת פריצות גדולה על ידי אותן כנופיות.

בשבוע שעבר, משטרת לוס אנג'לס הכריזה על הקמת כוח משימה מיוחד שישתף פעולה עם סוכנויות פדרליות ומדינתיות אחרות כדי לטפל בתופעה הגוברת – שכן מתחילת השנה נרשמו כמעט 1,000 פריצות באל.איי בלבד.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE