הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קורא להפסקת אש": מושל קליפורניה מפרסם מכתב מיוחד ל"ערבים, מוסלמים, ופלשתינים אמריקאים" על רקע המצב בעזה
במכתב שבו ביקש לגנות את התקפות הטרור של חמאס תוך קריאה להשבת החטופים מושל קליפורניה גם ניסה לאזן בין שירה לקול צלילי החליל הפרו-פלסטיני ההולך ומתעצם של מפלגתו באמצעות "הסבל האזרחי" מחד ובין עמדת הממשל האמריקאי - וזאת תוך קריאה להפסקת אש בלחימה

המושל גאווין ניוסום קורא להפסקת אש בעזה במכתב גלוי לקהילות המוסלמיות, הפלסטיניות והערביות האמריקאיות בקליפורניה, על רקע הלחץ הגובר על הדמוקרטים לגנות את פעילות ישראל בעזה.

"אני מגנה את האובדן המתמשך והנורא של חיי אזרחים חפים מפשע בעזה", כתב ניוסום ביום חמישי.

"אני תומך בקריאה של הנשיא ביידן להפסקת אש מיידית כחלק מהסכם להבטחת הקלה הנחוצה נואשות לאזרחים בעזה ולשחרור בני ערובה", כתב המושל הדמוקרטי.

 

 

אף על פי שניוסום הביע בעבר דאגה מהמצב ההומניטרי בעזה וגינה "אפליה" של מוסלמים וערבים אמריקאים, המכתב מציין את הצהרתו הפומבית והמקיפה ביותר בנושאים אלו.

במכתב, ניוסום הודה במקרים בהם מוסלמים בקליפורניה וברחבי המדינה הפכו ליעד בזמן שהמלחמה משתוללת.

הוא גם חזר על גינוי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

המושל ניוסום אף נסע לישראל זמן קצר לאחר הטבח ונפגש עם כמה בכירים בתל אביב, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ממשל ניוסום שלח סיוע, כולל אספקה רפואית, הן לעזה והן לישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המכתב של ניוסום מגיע זמן קצר לאחר שהנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמאלה האריס הפכו קולניים יותר ב'דחיפתם' להפסקת אש. ניוסום, בעל ברית קרוב של ביידן, נשאר בעיקרו כעוקב אחר עמדות הנשיא בנוגע למלחמה והצהיר כי הוא מתואם עמו באופן הדוק בנושאים בינלאומיים - כמו המצב בעזה.

כידוע, הצעת ארה"ב ל"הפסקת אש מיידית ומתמשכת" נדחתה באו"ם ביום שישי לאחר שרוסיה, סין ואלג'יריה הצביעו כנגדה, בטענה שהיא אינה מבקרת את ישראל כראוי בשל "פשעי מלחמה" לכאורה שצה"ל ביצע.

בעבר, דווקא ארצות הברית חסמה החלטות קודמות הקוראות להפסקת אש.

בחודשים החולפים דמוקרטים בכירים כולל ניוסום עצמו התמודדו עם לחץ עז מצד רבים ממצביעי מפלגתם הקיצוניים והאנטי-ישראליים שתבעו הפסקת אש בלי להזכיר מילה על החטופים הישראלים הנתונים בידי חמאס.

בדצמבר, ניוסום ביטל את טקס הדלקת עץ חג המולד השנתי של סקרמנטו, והפך אותו "לווירטואלי" על רקע דאגות בטיחותיות שעלו בשל אפשרות של הפגנות המוניות.

הדבר עורר ביקורת קשה מצד מארגני עצרת פרו-פלסטינית שתכננו למחות נגד המושל בטקס האישי על עמדתו במלחמה.

יתר תושבי קליפורניה במיוחד חשו מיאוס על כך שאירוע ציבורי בתשלום משלמי המסים מבוטל בשל הפגנות קולניות המנוגדות לחוק בחוסמן צמתים מרכזיים ובהיותן מפריעות לסדר הציבורי.

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE