הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסנאטור מרקו רוביו מזהיר: "מה שקרה ברוסיה עלול לקרות בארצות הברית"
הסנאטור הרפובליקני הבכיר מפלורידה מזהיר כי הגבול הדרומי הפתוח לרווחה עשוי להפוך לגורם משיכה עבור אנשי דאע"ש שלטענתו הוכיחו כי הצליחו לשקם את יכולתם מאז הנסיגה הכאוטית של ארה"ב מאפגינסטן ב-2021

מתקפת הטרור ביום שישי שעבר בסמוך למוסקבה הראתה שמחבלי דאע"ש הצליחו לשקם את בסיס פעילותם באפגניסטן לאחר הנסיגה הכאוטית של ארה"ב ב-2021, כך אמר הסנאטור של מדינת פלורידה מרקו רוביו בראיון לחדשות ABC.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשבוע שעבר, ארבעה חמושים הסתערו על אולם הופעות רגע לפני שהחל מופע של להקת הרוק Picnic.

המקום, בעל קיבולת מוערכת של כ-7,500 בני אדם, היה כמעט מלא - המחבלים הרגו את השומרים הלא חמושים, פתחו באש לעבר מבקרים, ולאחר מכן הציתו שריפה שהתפשטה במהירות בבניין והקריסה את הגג כולו.

לפחות 137 בני אדם נהרגו ויותר מ-180 נפצעו במתקפת הטרור, כך לפי גורמים רשמיים.

בשיחה עם ABC, הדגיש הסנאטור רוביו כי העובדה שדאע"ש לקח אחריות לזוועה, מעידה על כך שהארגון שב ושיקם את יכולת תכנון הפיגועים שלו.

"ISIS-K הקים את עצמו מחדש כפי שהזהרנו שיקרה כאשר תהיה נסיגה הרת אסון מאפגניסטן", אמר הסנאטור, ונזכר שאחת הביקורות העיקריות על יציאתו הנמהרת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הייתה שהיא תיתן לטרוריסטים "מרחב פעולה להתארגן מחדש על עצמם".

"ברגע שאנחנו עוזבים את אפגניסטן וכבר לא נהיה שם כדי לנהל מתקפות קבועות, הם יוכלו לפעול בגלוי. לא משנה כמה הטליבאן רוצה לקחת ולהתמודד, הם לא יכולים. אין להם את היכולת לעשות את זה", אמר רוביו, והוסיף כי "המדינה האסלאמית מצאה כעת מקום לפעול ממנו" וככל הנראה מחפשת עוד "נדל"ן" שבו הם יכולים להתארגן מתוכו ולתכנן פיגועים. רוביו ציין כי בשנים האחרונות, קיצוני המדינה האסלאמית ביצעו פיגועים רבים באפגניסטן ובאיראן, והזהיר כי הטבח על אדמת רוסיה פירושו שהם עלולים לנסות בקרוב משהו דומה בארה"ב.

"השאיפות שלהם חורגות מעבר לרוסיה ולאיראן", אמר הסנאטור והוסיף כי המדינה האסלאמית "תשמח לעשות את מה שהם עשו במוסקבה גם כאן בתוך ארצות הברית".

הוא הדגיש כי ארה"ב צריכה להיות "מאוד מודאגת" מאיום שכזה והציע כי מחבלי המדינה האסלאמית עשויים להשתמש ברשתות מסחר בלתי חוקי כדי להיכנס למדינה דרך הגבול האמריקני-מקסיקני הפרוץ.

"זה משהו שאנחנו צריכים להיות מאוד ערניים לגביו כשיש לנו גבול שבו נתקלנו ב-9 מיליון אנשים בשלוש השנים האחרונות", אמר רוביו.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE