הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הספינה שידרה אות אזהרה רגעים לפני הפגיעה אך יש חשש לחיי מספר בני אדם שצללו עם רכבם אל המים
כשישה בני אדם עדיין נעדרים לאחר שמספר כלי רכב קרסו אל תוך המים הקרים של נהר הפטפסקו לאחר שהגשר שמעליו לחופי בולטימור התמוטט לחלוטין

ספינת המכולות שהתנפצה על גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור שלחה אזהרת "מאידיי" וניסתה לאותת כי היא איבדה את יכולת הניווט החשמלית שלה רגעים לפני האסון, כך מסרו גורמים רשמיים ביום שלישי לפנות בוקר.

רשויות החירום שבסמוך לגשר הצליחו למנוע ממכוניות לחצות את טווח ה-1.6 מייל של הגשר ובמעשה זה "הצילו חיים רבים", כך מסר מושל מרילנד ווס מור.

בתוך כך, בשטח יש עדיין מספר נעדרים מתחת לפני המים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הספינה הוציאה התראת אובדן כוח. העובדים על הגשר עצרו את התנועה ממש לפני הפגיעה. הם הצילו חיים רבים", סיפר מור במסיבת עיתונאים.

עם זאת, כשישה בני אדם עדיין נעדרים לאחר שרכבם צלל אל המים הצוננים של נהר הפטפסקו בזמן שהגשר התמוטט, וקשתות הפלדה והכביש שעליו קרסו לחלוטין בן רגע.

שני בני אדם חולצו על ידי מגיבים ראשונים - אחד מהם במצב קשה, כאשר צוללנים עדיין מחפשים אחר ניצולים בתוך מי הנהר.

צילומים מחרידים הראו את הגשר קורס לאחר שהדאלי, כלי שיט הנושא את דגל סינגפור שטה לכיוון סרי לנקה, והתרסקה בחלק המרכזי של הגשר ממש ליד אחת מקורות הפלדה שלו בסביבות השעה 1:40 לפנות בוקר, זמן קצר לאחר שיצאה מנמל בולטימור.

הספינה גם עלתה באש, ושלחה עשן סמיך ושחור שהיתמר על פני הנמל הסואן.

ספינת המכולות "איבדה יכולת הנעה" כשיצאה מהנמל, ואנשי הצוות הזהירו גורמים רשמיים מפני התנגשות אפשרית, כך על פי דו"ח של הסוכנות לביטחון תשתיות סייבר של המשרד לביטחון המולדת שהושג על ידי חדשות ABC.

"הספינה הודיעה למשרד התחבורה של מרילנד (MDOT) כי איבדה שליטה על כלי השיט וכי יש אפשרות להתנגשות עם הגשר", נכתב בדו"ח, "הכלי לבסוף אכן פגע בגשר וגרם לקריסה מוחלטת".

שני הקפטנים שהיו על סיפון הספינה, כמו גם 22 אנשי צוות הודיים על סיפונה, "טופלו ואין כעת דיווחים על פציעות כלשהן", נמסר מה-Synergy Marine Group שבסיסה בסינגפור - ושהיא החברה המפעילה את הספינה. מהחברה עוד נמסר כי היא חוקרת את נסיבות האסון ומשתפת פעולה עם הרשויות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE