הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שורדי טבח ה-7 באוקטובר עברו התעללות משפילה בשדה התעופה על ידי אנשי משמר הגבול הבריטי
האחים נריה ודניאל שרעבי לא ציפו להיות מעורבים ללא סיבה, ולזכות ליחס משפיל, מפלה, ועוין מאנשי משמר הגבול של בריטניה - בינתיים, שר הפנים הבריטי ובכירי הקהילה היהודית באי זועמים על התקרית הקשה

נריה ודניאל שרעבי טסו למנצ'סטר ביום א' כדי לשאת נאום בפני אנשי הקהילה היהודית בעיר בנוגע לחוויתם הטראומטית בפסטיבל נובה ב-7 באוקטובר ולספר על העמותה שהקימו לאחר הטבח שנועדה לעזור לניצולי פסטיבל נובה.

אך כאשר השניים הגיעו לתחנת בקרת הגבול בשדה התעופה בבריטניה המצב החל להדרדר החל מהרגע בו הציגו את דרכונם הישראלי.

"הפנים שלהם השתנו מיד. ראיתי את האנטישמיות בעיניהם. מהרגע שהם התחילו לתשאל אותנו".

אנשי משמר הגבול עצרו את האחים, ועכבו אותם למשך שעתיים, "כדי לוודא שאתם לא תעשו את מה שאתם עושים בעזה", נאמר להם.

כשנלקחו לחקירה הם נשאלו אודות מה יהיה תוכן ההרצאה שלהם, ומה עשו בצה"ל.

לבסוף הם שוחררו והורשו להיכנס, אך לא לפני שננזפו ונאמר להם: "אנחנו נכניס אותכם, שבו פה בשקט, אל תדברו, תנו לנו לעשות את הבדיקות, אנחנו פה הבוסים, לא אתם. תשבו פה בשקט".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקהילה היהודית במנצ'סטר הגישה תלונה רשמית לשדה התעופה, אשר מסר כי העובדים אינם תחתיו ישירות, ולכן התלונה הועברה הלאה...

שר הפנים הבריטי, ג'יימס קלוורלי הגיב: "אנחנו חוקרים את התקרית, לא נסבול אנטישמיות או כל צורה של אפליה. התקרית תטופל על פי פרוטוקול המשמעת שלנו".

הקהילה היהודית במנצ'סטר גינתה את "הטון המשפיל, וחסר ההצדקה" שבו דיברו אל ניצולי הטבח, תוך קריאה לחקור את התקרית כפשע שנאה.

אחד מדוברי הקהילה היהודית, רפי בלום מסר:

"זהו עוד מקרה מזעזע שבו ממשלת בריטניה ועובדיה מתמקדים ביהודים ומפלים כנגדם משום שהם מתנגדים לפעולת ישראל אשר מגנה על עצמה בעזה. במקרה הזה מדובר בשוטרי משמר הגבול, ובשבוע שעבר היה מדובר באחות בבית החולים במנצ'סטר"

בלום מתייחס לתקרית במסגרתה אחיות בית חולים התעללו בילד יהודי יליד בריטניה בעל קרובי משפחה ישראלים בבית החולים המלכותי לילדים של מנצ'סטר.

הילד בן ה-9 אמר שעל מדי האחיות היו כתוביות פרו פלסטיניות אשר גרמו לו לכזה חשש עד שנאלץ להוריד את כיפתו, במקביל האחיות סירבו לטפל בילד אשר היה זקוק לעירוי דם באופן תדיר, דיווחים אחרים העלו כי נאלץ לישון על הרצפה.

"היהודים מפחדים להזדהות ברחוב ובמקומות ציבוריים. ממשלת בריטניה הבטיחה להגיב לקיצוניות ולשנאת יהודים, אך עד אתה כל מה שהיא עשתה הוא לספק מילים ריקות. אותם עובדי ציבור חייבים להיות מפוטרים והמשטרה מוכרחה לחקור אותם בשל אנטישמיות באופן מיידי", אמר בלום.

מחבר רבי המכר והעיתונאי דאגלס מארי תיאר את התקרית בשדה התעופה במנצ'סטר כ"מבישה לחלוטין" במהלך יום שלישי ונשבע לפעול בעצמו בצורה חוקית במידה ועובדי משמר הגבול לא יזוהו ויענשו.

"איך מעזים אנשי משמר הגבול להתייחס לקורבנות הטרור יותר גרוע משם מתייחסים לפעילי חמאס ותומכיהם אשר עוברים דרך השערים שלנו מידי יום".

חבר הפרלמנט השמרני מהקהילה היהודית סר מייקל אליס תיאר את התקרית כמניפסטציה של אנטישמיות רווחת אשר נפוצה בציבור הבריטי מאז השביעי באוקטובר:

"אלה האנשים אשר משמשים כשומרי הגבול של המדינה הזו. זוהי בושה מעל לכל פרופורציה אותו מעצר של האחים במשך מספר שעות היה לחלוטין בלתי חוקי", אמר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE