הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטיבן ספילברג בנאום מצמרר על הזינוק באנטישמיות: "מי שלא זוכר את העבר – נידון לחזור עליו"
בנאום חזק שנשא באונ' דרום קליפורניה, הבמאי היהודי הביע את החשש העמוק מכך שההיסטוריה תחזור על עצמה, "ופעם נוספת נילחם על עצם הזכות להיות יהודים"

הבמאי היהודי סטיבן ספילברג, אחד היוצרים המוערכים בעולם הקולנוע ובכלל, אמר שהוא מודאג בחזרתה של האנטישמיות באוניברסיטאות והזהיר כי רבים שוכחים את ההיסטוריה.

ספילברג הגיע לקמפוס של אוניברסיטת דרום קליפורניה, כחלק מאירוע לציון 30 שנה לקרן השואה – ארגון המוקדש לחינוך השואה שהוקם על ידו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במאי 'רשימת שינדל' נשא נאום ואמר דברים קשים ומצמררים, כאשר בקהל ישבו למעלה מ-30 ניצולי שואה: "מי שאינו יכול לזכור את העבר, נידון לחזור עליו".

"אני יותר ויותר חושש מכך שאנחנו עלולים לחזור על ההיסטוריה, ופעם נוספת להילחם על עצם הזכות להיות יהודים", אמר ספילברג.

זוכה שני פרסי האוסקר בקטגוריית 'הבמאי הטוב ביותר', התייחס לקיצוניות המדאיגה שנראית בקמפוסים האמריקאים, ו"לשיח הרעיל שמסכן את הקהילות שלנו ומוביל לאנטישמיות", והזכיר כי "50% מהסטודנטים אומרים שהם חוו אפליה בגלל שהם יהודים", והוסיף: "זה קורה לצד אפליה אנטי-מוסלמית וערבית".

"יצירת 'האחר' והדה-הומניזציה של קבוצה על סמך ההבדלים ביניהם, הם הבסיס לפשיזם", אמר.

 

 

"כשאנחנו עומדים מול אכזריות ורדיפה, תמיד היינו בעלי חוסן נפשי ורחמנות, שמבינים את כוחה של האמפתיה. אנחנו יכולים לזעום נגד המעשים הנתעבים שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר, וגם לגנות את הרג הנשים והילדים החפים מפשע בעזה".

הבמאי הגדול הדגיש בנאומו עד כמה חשוב להתנגד ל"אלימות פוליטית הנגרמת ממידע מוטעה, תיאוריות קונספירציה ובורות", והוסיף כי "עצירת עליית האנטישמיות והשנאה מכל סוג שהיא, היא קריטית לבריאות הדמוקרטיה שלנו ולעתיד הדמוקרטיות בכל העולם המתורבת".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE