הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן, המועמד היהודי הראשון לתפקיד סגן נשיא ארה"ב הלך לעולמו בגיל 82
העולם היהודי, והקהילה היהודית האמריקאית בפרט נפרדים מאחד מאנשי הציבור המשפיעים ביותר בארצות הברית בחצי המאה האחרונה אשר הלך לעולמו בעקבות סיבוכים שנגרמו כתוצאה מנפילה

הסנאטור של מדינת קונטיקט לשעבר, ואיש המפלגה הדמוקרטית, שבשלב מסוים כיהן בבית הנבחרים כעצמאי ג'ו ליברמן, הלך לעולמו מוקדם יותר היום, והוא בן 82 במותו.

ליברמן שהיה חברו למרוץ של אל גור בשנת 2000, מת כתוצאה מסיבוכים שנגרמו כתוצאה מנפילה, כך מדווח Punchbowl News, תוך ציטוט בני משפחתו של הסנאטור לשעבר אשר הלך לעולמו בעיר סטמפורד שבקונטיקט.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ליברמן החל את הקריירה הציבורית שלו אי שם בתחילת שנות ה-70 והיה אחד הסנאטורים הבולטים על רצפת בית הנבחרים של קונטיקט עצמה ומאוחר יותר נציג המדינה בסנאט האמריקאי.

את רישומו הותיר עוד לפני כן במסגרת מאבקו בתנועה לזכויות האזרח בשנות ה-60 במסגרת תפקידו כעורך דין בוגר אוניברסיטת ייל, בניסיון לסייע בהשגת שוויון זכויות לשחורים במדינות הדרום.

במשך שנותיו בסנאט נחשב לידיד אמת של מדינת ישראל, וביקר בה עשרות פעמים כחלק ממשלחות רשמיות וגם במסגרת ביקורים פרטיים.

ליברמן היה יהודי מסורתי ומאמין עם זיקה ישירה למצוות הדת היהודית ונחשב לקול בולט וחשוב בקהילה היהודית אמריקאית ביובל השנים האחרון.

בשנים האחרונות לחייו החליט להיפרד מהמפלגה הדמוקרטית בשל חילוקי דעות בנושאי פנים כמו גם על רקע התמיכה הדועכת של המפלגה במדינת היהודים, אך זאת לא לפני שהציע את מועמדתו לתפקיד הנשיאות מטעם המפלגה.

בשלבים המאוחרים של הקריירה שלו אף השמיע ביקורת גלויה על ממשל אובמה ועל יחס המפלגה לישראל, כמו גם על מדיניות הפנים של המפלגה בנושאי פשיעה והגירה לגביה הביע עמדה ביקורתית בגלוי תוך הזדהות עם עמדות שמרניות. 

במשך שנים בנה ותיחזק ליברמן קשרי חברות עם פוליטיקאים ובכירים ישראליים מכל קצוות הקשת הפוליטית, כולל עם ראשי ממשלה, שרי חוץ וביטחון, נשיאים, אנשי צבא, ושגרירים. 

במקביל עסק באופן אקטיבי בנושאי חינוך ותרבות שעמדו על סדר יומה של הקהילה היהודית-האמריקאית והרבה לפרסם מאמרים בנושאים הללו בעיתונים המובילים בארצות הברית. 

התמודדתו למשרת סגן הנשיא לצדו של אל גור נחשבה כפורצת דרך עבור פוליטיקאי ממוצא יהודי, כאשר לבסוף הטיקט המשותף של גור-ליברמן הפסיד את ההתמודדות בשל תוצאות שנויות במחלוקת (על חודם של כמה מאות קולות) במדינת פלורידה, וזאת לאחר פסיקת בית המשפט העליון (השנויה במחלוקת לא פחות) שהעניקה את הניצחון לנשיא לשעבר ג'ורג' ווקר בוש ולסגנו דיק צ'ייני שהתמודדו מטעם המפלגה הרפובליקנית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE