הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות קדחת הדנגי: מצב חירום בטריטוריה אמריקאית
מספר המקרים זינק במאות אחוזים מתחילת השנה, כאשר ראש מחלקת הבריאות של פוארטו ריקו אמר שמדובר במגמה הנראית בכל אזור אמריקה

האי הקריבי פוארטו ריקו, שהוא טריטוריה אמריקאית, הכריז על מצב חירום לבריאות הציבור לאחר זינוק חריג במאות אחוזים בכמות המקרים של קדחת הדנגי.

משרד הבריאות המקומי מדווח כי מתחילת השנה, דווחו על יותר מ-540 מקרי הדבקות – מה שמהווה עלייה של 350% בהשוואה למספרים שנראו בחמש השנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"השנה, מקרי הדנגי עלו על נתונים היסטוריים", אמר מלאדו לופז, ראש מחלקת הבריאות של פוארטו ריקו. "הצוותים שלנו עובדים על תוכנית משולבת למניעה ובקרב בתגובה להתפרצות, ואנו נרחיב את המענה המיושם".

ראש מחלקת הבריאות הוסיף והזהיר: "חשוב לציין שהעלייה במספר המקרים לא באה לידי ביטוי רק בפוארטו ריקו, אלא אנו רואים את המגמה בכל אזור אמריקה".

ואכן, מספר רב של מדינות באמריקה הכריזו על מצב חירום בריאותי בעקבות התפרצות בשטחן – כמו ג'מאיקה, ברזיל, קוראסאו ומדינות נוספות.

מטעם 'מאיו קליניק' שבמינסוטה, אחד מהמרכזים הרפואיים האיכותיים בעולם, נמסר כי קדחת הדנגי הוא זיהום המועבר דרך יתושים ויכול להיות מסוכן מאוד לבני אדם, כאשר התסמינים כוללים כאבים, בחילות, הקאות, קשיי נשימה ועייפות.

בדומה לזיקה, אין תרופות או חיסונים לנגיף, אם כי ניתן לטפל בסימפטומים באמצעות תרופות קיימות. על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO), הדנגי היה אחראי למותם של יותר מ-5,000 איש ברחבי העולם בשנת 2023.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE