הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היוזמה האמריקאית: מימון 'כוח שמירת שלום פלסטיני' בעזה
לפי הדיווחים, ישראל עומדת בדרך של דיונים על תכנון לאחר המלחמה במובלעת הפלסטינית, דיונים הכוללים תביעה להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67 פחות או יותר

ארה"ב מציעה מימון לכוח שמירת שלום בעזה, שישלוט במובלעת הפלסטינית לאחר סיום הלחימה עם ישראל, כך מדווח אתר החדשות האמריקאי 'פוליטיקו' ביום חמישי.

עזה נותרה הרוסה לאחר חמישה חודשים של הפצצות ומצור, אך החמאס עדיין מחזיק בשליטה בחלקים ממנה, במיוחד ברפיח.

בינתיים, ישראל מבקשת למחוק את ארגון הטרור שביצע פלישה מהמובלעת אל יישובי דרום הארץ ב-7 לאוקטובר ורצח כ-1,200 בני אדם ולכד עשרות בני ערובה.

למעלה מ-32,600 בני אדם נהרגו בעזה מאז, לפי גורמי בריאות פלסטינים, שגורמים מערביים מטילים בספק את מהימנות דיווחיהם.

למרות שעדיין לא ברור מתי תסתיין הלחימה בעזה, ארה"ב עוסקת לצד שותפים אזוריים בדיונים כיצד המצב עשוי להיראות "ביום שאחרי" המלחמה.

וושינגטון הציעה לשלם עבור "כוח שמירת השלום" שלא יכלול חיילים אמריקאים ויכול להיות שיהיה מונהג על ידי פלסטינים, כך מסרו לפוליטיקו ארבעה מקורות רשמיים, כולל שניים מהפנטגון.

מדינות ערב רוצות מחויבות ברורה למדינה פלסטינית כחלק מההחלטה, ציין המקור שהוסיף כי ישראל "מסרבת לקיים את השיחות הללו" עד שהיא תביס את חמאס - מטרה שלטענת הספקנים עשויה להיות בלתי אפשרית להשגה.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התחייב שלא לאפשר הקמת מדינה פלסטינית.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ישראל היא המוט הארוך באוהל", אמר גורם צבאי אנונימי לפוליטיקו, "זה היה דבר אחד אם הממשל [ארה"ב] וממשלת ישראל היו מיישרים קו בדרך קדימה, אבל זה פשוט לא המקרה".

הקרע בין וושינגטון לירושלים נעשה בולט יותר ויותר.

מוקדם יותר השבוע, ארה"ב אפשרה להחלטת או"ם הקוראת להפסקת אש מיידית לעבור במועצת הביטחון.

וושינגטון נמנעה בהצבעה, שלא כמו במהלך מספר ניסיונות קודמים, כשהטילה וטו על ניירות שהציעו נוסחים דומים.

מוקדם יותר בחודש מרץ אמר מנהיג הסנאט האמריקני צ'אק שומר כי נתניהו "איבד את דרכו בכך שאיפשר להישרדותו הפוליטית לקבל עדיפות על האינטרסים של ישראל".

ההערה זכתה לנזיפה מגורמים ישראלים ומהנהגת הקונגרס הרפובליקנית, אם כי הנשיא ג'ו ביידן אמר כי בעל בריתו המרכזי נשא "נאום טוב".

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE