הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: מחירי הדלק ממשיכים לעלות אך מומחים מבטיחים - "צפויה ירידה אפשרית בשבועות הקרובים"
אירועים גיאופוליטיים וכניסת חברות הזיקוק לתקופת תחזוקה בשל המעבר לתערובת הקיץ מבשרים על עלייה במחירי הבנזין בסאנשיין סטייט, ובכל זאת יש למה לצפות לקראת בואו של חודש אפריל

מחירי הבנזין בפלורידה בדרך לעלייה נוספת על רקע הקפיצה הגלובלית במחירי הנפט, כאשר השבוע המד רשם קפיצה נוספת של 4 סנט בממוצע בתחנות ברחבי המדינה הדרום-מזרחית.

אמנם, זה נשמע כמו מעט, אך הסנטים האלה, כפי שכולנו כבר יודעים - הולכים ומצטברים.

נכון לכתיבת שורות אלה, ממוצע של גאלון בנזין בפלורידה עומד על כ-3.50 דולרים.

ניתן להתנחם בכך שהמחיר הממוצע לבנזין נטול עופרת רגיל בסאנשיין סטייט הינו עדיין נמוך ב-3 סנטים מהממוצע הארצי, כך על פי סוכנות AAA.

ובתוך כך, המחירים ברחבי פלורידה נעו השבוע בין 3.24 באזור פנמה סיטי ל-3.71 באזור ווסט פאלם ביץ' ובוקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ב-AAA ציינו כי הביקוש לדלק ירד במהלך השבוע האחרון, מה שבדרך כלל אמור לתרום להורדת מחירים או לעלייה איטית יותר בתמחור.

אבל לא היה בכך די כדי לקזז את הביקוש הנמוך עם העלייה במחירי הנפט העולמיים לאחר התקפות הרחפנים על בתי הזיקוק הרוסים שביצעו כוחות אוקראינים, ועל רקע האפשרות המופחתת להפסקת אש בטווח הקרוב במלחמה בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס.

בינתיים, התעשייה ממשיכה לעבור לתערובת הקיץ היקרה יותר לייצור של בנזין, ובתי הזיקוק עוברים שינויי תחזוקה מתוכננים לקראת השינוי.

מפרספקטיבה השוואתית, המחיר הממוצע של בנזין בפלורידה היה אפוא גבוה ב-11 סנט במהלך חודש מרץ מאשר היה אשתקד. לפי פטריק דה האן, ראש מחלקת ניתוח מחירי נפט ב-GasBuddy, מגמת המחירים הגבוהים עשויה להיבלם בשבועות הקרובים.

"הטירוף אמור להאט בשבועות הקרובים מכיוון שראינו נתונים חיוביים על כך שתפוקת בתי הזיקוק מתחילה לעלות, סימן לכך ששיא עונת התחזוקה עשוי להיות מאחורינו", אמר דה האן.

במקביל נראה כי ממשל ביידן, שאחד 'הטיקטים' שלו הוא היכולת לשמור על מחירי דלק בגדר הסבירות (תלוי את מי שואלים), ירצה לדאוג שהמחירים לא יזנקו במשאבות ברחבי ארה"ב וזאת כדי לנסות ולהותר רושם של כלכלה חזקה שאינה מושפעת מאינפלציה ומקונפליקטים גלובלים מערערי יציבות.

כזכור תחת טראמפ גאלון בנזין בפלורידה עלה גם 1.95 דולרים - כמעט חצי ממה שעולה כיום לתדלק בפאלם ביץ'...

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE