הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מיליארדים של רווחים בשנה": הימורי ספורט הופכים לעסק משתלם באמריקה
לאחר שבית המשפט העליון התיר להוציא את הימור הספורט מחוץ לשוק הבלעדי של נבדה, נראה כי העסקים משגשגים יותר מאי פעם ברחבי מדינות רבות בארצות הברית

חמש שנים לאחר שבית המשפט העליון ביטל את חוק הגנת הספורט המקצועי והחובבני (PASPA), שאיפשר רק לנבדה לנהל הימורי ספורט, העסקים ממשיכים לפרוח בארצות הברית.

כפי שמדווח פליקס ריכטר מ'סטטיסטה', על פי איגוד המשחקים האמריקני, הכנסות ברוטו מהימורי ספורט, כלומר סך ההימורים בניכוי זכיות, הסתכמו ב-10.9 מיליארד דולר ב-2023, מה ששבר את השיא הקודם שנקבע בשנה הקודמת.

בסך הכל, האמריקאים הימרו בסכום של כמעט 120 מיליארד דולר על ענפי ספורט חוקיים בשנה שעברה, זאת לעומת כ-93 מיליארד דולר בשנת 2022.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי ה-AGA, הצמיחה נבעה מהתבגרות מתמשכת בשווקים קיימים וכן מכניסתם של מספר שווקים חדשים, כגון מסצ'וסטס ואוהיו.

לאחר חקיקתו על ידי הקונגרס ב-1992, PASPA אסר למעשה הימורי ספורט בכל מקום פרט לנבדה (ושלוש מדינות אחרות שבהן היו הימורים מסוימים).

בשנת 2012, מושל ניו ג'רזי לשעבר, כריס כריסטי, חתם על חוק המתיר הימורי ספורט מקצועני וחובבני בבתי קזינו ובמסלולי מירוצים בניו ג'רזי - בעקבות היוזמה של המושל ליגות הספורט הגדולות תבעו את כריסטי על הפרת PASPA.

התביעה הביאה למאבק משפטי ארוך, שהגיע לשיאו בהחלטת בית המשפט העליון למחוק את PASPA במאי 2018, בטענה כי החוק סותר את החוקה האמריקאית.

"הקונגרס יכול להסדיר הימורי ספורט ישירות, אבל אם הוא בוחר שלא לעשות זאת, כל מדינה חופשית לפעול בעצמה", הסביר בית המשפט את החלטתו אז.

"התפקיד שלנו הוא לפרש את החוק שהקונגרס חוקק ולהחליט אם הוא עולה בקנה אחד עם החוקה. PASPA לא מסדיר את הרגולציה של ממשלות המדינה על אזרחיהן. החוקה לא מעניקה לקונגרס כוח כזה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE