הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהגר סיני בלתי חוקי נתפס בבסיס צבאי בקליפורניה
משמר הגבול האמריקאי פרסם תמונה של החשוד, שנכנס לבסיס הנחתים והתעלם מקריאות החיילים לעזוב את המקום. "המטרה והכוונה שלו עדיין נחקרת"

מהגר סיני בלתי חוקי נעצר בקליפורניה לאחר שהתנגב לבסיס צבאי וסירב לעזוב – תקרית שמגבירה את החשש בקרב רבים מפני מרגלים מבייג'ינג שמנסים לאסוף מידע מאתרים רגישים בארצות הברית.

קצין משמר הגבול, גרגורי בובינו, פרסם ביום שישי פוסט ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר, והסביר כי סוכנים קיבלו קריאה שהגיעה מבסיס נחתים על אזרח סיני בגזרת אל סנטרו, "שנכנס לבסיס ללא אישור והתעלם מהדרישה לעזוב את המקום".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לצד תמונה של החשוד, בובינו כתב כי "אושר שהחשוד נמצא בארצות הברית באופן לא חוקי", והוסיף כי "המטרה והכוונה שלו מאחורי מעשיו עדיין נמצאות בחקירה".

התקרית מגיעה בזמן שארצות הברית מתמודדת עם גל מהגרים סיניים, שחוצים בעיקר באזור קליפורניה. בשלושת החודשים הראשונים של שנת הכספים הנוכחית, שהחלה ב-1 באוקטובר, נרשמו כ-15,700 מפגשים עם מהגרים סינים – נתון שכבר עולה על כל המפגשים בשנת הכספים 2023 שעמד על 14,600.

לצד זה, הולכות וגוברות התקריות המטרידות של מהגרים סינים המתחזים לתיירים ומגיעים לבסיסים צבאיים, כמו למשל לאתר שיגור טילים בניו מקסיקו ובפלורידה ואפילו באלסקה. אז, על פי פקידי ממשל, אותם אזרחים סינים מדווחים על ממצאים לממשל הקומוניסטי.

 

 

מנהל חקירות במרכז ללימודי הגירה ולשעבר יועץ בכיר במנהל אכיפת ההגירה והמכס האמריקאי, ג'ון פייר, שאל כיצד אותו מהגר הגיע מלכתחילה לארה"ב. "הוא כאן באופן לא חוקי בגלל שהוא הפר את הויזה? או הוא פה באופן לא חוקי בגלל שהוא חצה את הגבול ללא בדיקה?", כתב ב-X.

גורדון צ'אנג, עיתונאי שסיקר את סין במשך עשרות שנים, כתב: "עלינו להניח שהאזרח הסיני הזה הוא חייל. שלחו אותו מיד לגאונטנמו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE