הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צרפת על הכוונת: סוכל פיגוע של דאע"ש בכנסיית נוטרדאם - אזרח מצרים נעצר
רמת האיום על הסדר הציבורי וחיי האדם ברפובליקה הנשיאותית נתונה בשיא ושר הפנים הצרפתי הודיע כי שירותי המדיעין הצרפתיים סיכלו מספר מזימות טרור מאז ה-7 באוקטובר

אזרח מצרי, לכאורה, הקשור לדאע"ש, נעצר בשטח צרפת בקשר לחשד ברקימת מזימת טרור בקתדרלת נוטרדאם שבפריז.

סוכנים צרפתים של המנהלת הכללית לביטחון פנים (DGSI) עצרו בתחילת החודש מצרי בן 62 עם קשרים מדווחים ל'מדינה האסלאמית' בחשד לתכנון מתקפה בקתדרלה המפורסמת באירופה.

בזמן שעל מעצרו דווח כבר, הרי שהידיעה על קשריו עם דאע"ש, ואזרחותו המצרית דווחה רק עתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הקתדרלה הקתולית מימי הביניים, שעדיין מתוקנת לאחר שניזוקה קשות בשריפה ב-2019 הפכה ליעד טרור עבור האיש שלאחר מעצרו, הוגש כנגדו כתב אישום בגין "התאגדות טרוריסטית פלילית". הוא הוכנס למעצר ב-8 במרץ.

משרד הפנים הצרפתי מסר: "נעשה הכל כדי להבטיח את שלומם של צרפתים. החוקרים קיבלו הנחיות מדויקות מאוד; אנשים רדיקליים נמצאים במעקב צמוד. חיזקנו את האבטחה של בתי תפילה ומבני חינוך, אך גם של מבני תחבורה ומבני ציבור וכן את האבטחה על מפגשים חגיגיים, תרבותיים ודתיים".

"מאז 2015, כוח האדם של ה-DGSI הוכפל, וגדל ליותר מ-5,000 סוכנים. גם התקציב תוקן משמעותית כלפי מעלה. במקביל, 10,000 שוטרים וז'נדרמים מגויסים להפעיל מעקב מוגבר אחר מקומות הנתונים בסיכון".

החשיפה מגיעה לאחר שראש ממשלת צרפת, גבריאל אטל, הכריז בשבוע שעבר כי רמת איום הטרור הועלתה לרמה הגבוהה ביותר בעקבות מתקפת דאע"ש על אולם הקונצרטים במוסקבה שהותירה לפחות 143 בני אדם הרוגים.

רמת איום הטרור הועלתה בעבר לרמה הגבוהה ביותר בחודש אוקטובר לאחר שמורה צרפתי נדקר למוות על ידי מהגר צ'צ'ני על רקע קריאות של ארגון הטרור הפלסטיני חמאס ל"יום הג'יהאד" עולמי בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר על ישראל.

שר הפנים, ז'רלד דרמנין, מסר כי גורמי מודיעין ואכיפת החוק במדינה סיכלו מזימות טרור כמעט "כל חודש" בחצי השנה האחרונה.

הוא הוסיף כי "כל המדינות מושפעות" וכי "האיום האסלאמיסטי יכול להשפיע על כולם בכל עת".

ביום שישי דיווחה רשת השידור הצרפתית BFMTV כי דרמנין הורה לפקידים מקומיים להציב שוטרים כדי להגן על הכנסיות הקתוליות והפרוטסטנטיות במהלך חג הפסחא, בהתחשב בכך שמקומות פולחן נוצריים משמשים יעד לטרוריסטים מוסלמים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE