הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה חדשה: "פייסבוק שיתפה הודעות פרטיות של משתמשים עם נטפליקס 'במשך כמעט עשור"
תביעה חדשה חושפת חשד לשיתוף פעולה אסור בין שתי חברות הענק מעמק הסיליקון - אשר העבירו פרטים אישיים של משתמשים בינן לבין עצמן

פייסבוק אפשרה לנטפליקס לראות הודעות פרטיות של משתמשים "במשך כמעט עשור" כדי לעזור לענקית הסטרימינג להתאים תוכן למשתמשים, כך על פי טענות שהועלו בתביעה חדשה ונפיצה.

על פי מסמכי בית המשפט שהוגשו נטפליקס ופייסבוק "נהנו ממערכת יחסים מיוחדת" שכללה "גישה מותאמת אישית" לנתוני משתמשים, עליה שילמה נטפליקס מעל 100 מיליון דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עד 2013, נטפליקס החלה בסדרה של הסכמים שאיפשרו גישה פרוגרמטית לתיבות ההודעות הפרטיות של משתמשי פייסבוק, בתמורה לכך נטפליקס "תספק ל-FB דו"ח כתוב כל שבועיים המציג ספירות יומיות של שליחת המלצות וקליקים לפי ממשק".

התביעה הייצוגית הוגשה על ידי שני אזרחים מאוניברסיטת קליפורניה, מקסימיליאן קליין ושרה גרברט, הטוענים כי החברות הסכימו ל"שותפויות ואינטגרציות מותאמות אישית שעזרו להגביר את מיקוד המודעות והמודלים" מ-2011 לפחות.

בעבר, חברות אחרות מעמק הסיליקון נאלצו לשלם קנסות של מיליוני דולרים על טיפול שגוי בפרטי משתמשים.

ב-2022, אירלנד קנסה את Meta ב-265 מיליון אירו (284 מיליון דולר) לאחר שדלפו נתונים על יותר מחצי מיליארד משתמשים באינטרנט.

שמות מלאים, מספרי טלפון, מיקומים וימי הולדת של משתמשים שהשתמשו בפלטפורמה בין 2018 ל-2019 הודלפו לרשת על ידי 'שחקן רע' שלדברי Meta ניצל פגיעות אבטחה.

באותה שנה הסכימה החברה לשלם 725 מיליון דולר כדי ליישב תיק שעסק בפרצות אבטחה הקשורות לקיימברידג' אנליטיקה, חברת הנדסת המדיה החברתית הבריטית שזכתה לאור הזרקורים לאחר שנחשף תפקידה בהצבעות הברקזיט ובבחירות לנשיאות ב-2016.

בשנת 2018, סמנכ"ל הטכנולוגיה לשעבר של פייסבוק, מייק שרופפר, אמר כי לא פחות מ-87 מיליון משתמשי פייסבוק שיתפו את המידע שלהם עם קיימברידג' אנליטיקה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE