הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדע עדיין מתקשה להסביר: עלייה אדירה בשכיחות האוטיזם בקרב ילדים
המצב שהיה בעבר נדיר הפך לשכיח יותר ויותר בעשורים האחרונים והרופאים מתקשים למצוא את הסיבה, על רקע ציון יום המודעות העולמי לציון אלה המאובחנים על הספקטרום

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שכיחות האוטיזם בקרב ילדים בארה”ב עלתה משמעותית בשנים האחרונות.

כפי שמדווח פליקס ריכטר מ'סטטיסטה', בעוד ש-6.7 מתוך 1,000 ילדים אובחנו עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD) בשנת 2000, מספר זה עלה לכ-27.6 מתוך 1,000 ילדים עד שנת 2020.

המשמעות היא שכרגע 1 מכל 36 ילדים בארה"ב מאובחן עם ASD, לעומת 1 מכל 150 ילדים לפני כ-20 שנה.

הסיבות לעלייה מטאורית זו בשכיחות אינן מובנות במלואן וסביר להניח שהן מורכבות מכמה גורמים.

כמה פקטורים אפשריים שהוצעו כוללים מודעות ובדיקה טובה יותר לאוטיזם, שינויים בקריטריונים לאבחון, וגורמים סביבתיים או גנטיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 


ללא קשר לסיבות, עלייה זו במספר הילדים עם אוטיזם מדגישה את החשיבות של זיהוי מוקדם והתערבות מקצועית כדי לעזור לילדים עם ASD למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.

בשנים האחרונות חלה התקדמות גדולה בהגברת המודעות והקבלה לאוטיזם.

הודות להתקדמות זו, אנשים רבים מודעים כיום לכך שהפרעות בספקטרום הן קבוצה מגוונת מאוד של מצבים, החורגים הרבה מעבר לתיאורים הסטריאוטיפיים של אוטיזם בקולנוע ובטלוויזיה.

לפי ארגון הבריאות העולמי, הפרעות בספקטרום "מאופיינות במידה מסוימת של קושי באינטראקציה חברתית ובתקשורת. מאפיינים נוספים הם דפוסים לא אופייניים של פעילויות והתנהגויות, כמו קושי במעבר מפעילות אחת לאחרת, התמקדות בפרטים ותגובות חריגות לתחושות".

השנה, יום מודעות האוטיזם העולמי, המצוין ב-2 באפריל, נותן לאוטיסטים מכל רחבי העולם את ההזדמנות לשתף את נקודת המבט שלהם על האופן שבו חברות שונות מתמודדות עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי.

"מעבר מהישרדות לשגשוג: אנשים אוטיסטים חולקים נקודות מבט אזוריות" הוא המוטו של אירועי השנה שאורגנו על ידי המחלקה לתקשורת גלובלית של האו"ם בשיתוף עם המכון למגוון נוירודיברציות (ION) שהוקם ומופעל על ידי אנשים נוירודיברגנטים עבור אנשים נוירודיברגנטים ובני בריתם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE