הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מהלך רדיקלי ופרוגרסיבי": שינוי משמעותי בטופס הבקשה לאזרחות לארה"ב
בצעד "התואם את עמדת הממשלה הפדרלית", הוחלט להוסיף לטפסי הבקשה "זהות מגדרית אחרת" – מבלי לחייב את המגישים לספק הוכחות לאופן ההזדהות שלהם

המעוניינים להגר לארצות הברית שממלאים את טפסי הבקשה לאזרחות, יכולים כעת להחליט אם הם נקבה, זכר או מין שלישי לא מוגדר.

שירותי האזרחות וההגירה של ארצות הברית (USCIS) הודיעו ביום שני על שינוי בטופס הבקשה לאזרחות, ה-N-400, ומעתה מאפשרים למועמדים לבחור "זהות מגדרית אחרת" שכותרתה "X".

"מאז ומתמיד, טפסי USCIS ומסמכים קשורים הציעו רק שתי אפשרויות מגדריות, זכר (M) ונקבה (F). זה יצר מחסומים משמעותיים עבור מבקשים שאינם מזדהים עם אף אחת מהאפשרויות הללו", נמסר בהצהרה לתקשורת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ולא רק, "ההגבלה לשתי אפשרויות מגדריות יצרה גם אתגרים ניהוליים עבור USCIS, כאשר קיבלה תעודת לידה או מסמכים רשמיים אחרים שהונפקו על ידי הממשלה עם מין אחר מאשר M או F". אבל כעת, פקידי ההגירה יוכלו להבטיח שמסמכי הזהות והנתונים הביוגרפיים יהיו מדויקים.

בהצהרה נטען כי התיקון, אשר תואם את עמדת הממשלה הפדרלית, "ישבור מחסומים במערכת ההגירה ויפחית עומסים לא הוגנים".

עם זאת, מבקשי אזרחות א-בינאריים לא צריכים לספק כל הוכחה לאופן ההזדהות שלהם, והמין שהמועמד מסמן בטופס לא צריך להתאים לרשום במסמכים רשמיים אחרים כמו תעודת לידה, דרכון או תעודת זהות.

בעוד שרבים בירכו על המהלך, יש מי שמאמין כי מדובר ב"אסון".

מאט אובריאן, לשעבר ראש החטיבה לביטחון לאומי, אמר: "זה כבר מספיק קשה לבדוק אנשים שמגיעים ממקומות בהם משתמשים באלפבית לא רומי. השינוי שבוצע כעת יאפשר לאנשים עם כוונות מרושעות להוסיף עוד שכבדה של מורכבות לתהליך הבדיקה".

הוא הסביר כי במקום להשקיע את זמנם בבדיקת מהגרים שעושיים להוות איום, פקידי ההגירה יצטרכו לבזבז את זמנם בבדיקת תעודות לידה מבלי לדעת אם הם מחפשים אחר זכר או נקבה.

קן קוצ'ינלי, לשעבר מנהל USCIS ששימש גם כסגן המזכיר לביטחון המולדת בממשל טראמפ, דואג גם הוא. הוא טען כי המהלך הוא "רדיקלי באופן גורף, פרוגרסיבי, פוליטי, ויקשה על אכיפת החוק".

 

 

30% לא
70% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE