הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקעקוע שלכם עשוי להכיל רכיבים שלא היה לכם מושג עליהם
ביצוע קעקוע מתנהל תחת הנחיות קפדניות, אבל הדיו עצמו נחשב כמוצר קוסמטי הכפוף לדרישות פחות מחמירות – ומה שהחוקרים מצאו בנוזל שנכנס לעור שלנו הוא מדאיג מאוד

לא צריך להסתכל הרבה אחורה כדי להיזכר כיצד קעקועים נחשבו בחברה שלנו כטאבו – תפיסת חשיבה שנעלמה כמעט לחלוטין.

כיום, או לפחות לפי סקר משנת 2023, לבערך שליש מהאמריקאים יש לפחות קעקוע אחד. אבל לפי הערכות המון הלאומי לבריאות, בין אחוז אחד לחמישה מאלה שעושים קעקוע חווים זיהום עור, לעתים קרובות כתוצאה מציוד ודיו לא סטרילי.

אבל סיבה נוספת היא תגובה אלרגית לדיו עצמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

בעוד שרשויות הבריאות האמריקאית דואגות להנחיות קפדניות על אופן ביצוע הקעקוע – הדיו והפיגמנטים הנמצאים בשימוש מסווגים כחומרים קוסמטיים, ולכן הם כפופים לדרישות פחות מחמירות, מה שמעלה את הסיכון לחומרים אלרגניים בדיו עצמו.

כדי לבדוק את הנושא, חוקרים מאוניברסיטת בינגהמטון בניו יורק בחנו 54 צנצנות דיו מתשעה יצרנים פופולריים בארצות הברית. הממצאים היו מדהימים, שכן ב-45 מהם, כלומר יותר מ-80%, היו פערים גדולים בין הרכיבים הרשומים על התווית לבין החומרים הנמצאים בפועל.

יותר ממחצית ממוצרי הדיו הכילו חומר שלא היה רשום על התווית – פוליאלתילן גליקול, שעשוי לגרום לנזק לאיברים בגוף. כמו כן, 15 מוצרים הכילו פרופילן גליקון, שבהחלט יכול לגרום לאלרגיה בקרב בני אדם.

לא ברור אם המרכיבים הלא מתועדים האלה הוספו בכוונה לדיו, הוזכרו בתווית צורה שגויה או שמדובר בטעות אנוש.

"אנו מקווים שהיצרנים יקחו זאת כהזדמנות להעריך מחדש פיתוח המוצרים שלהם, ושאמנים והלקוחות עצמם יראו זאת כהזדמנות לדחוף למוצרים טובים יותר", אמר המחבר הבכיר במחקר, ג'ון סווירק. "מקעקעים הם אנשי מקצוע רציניים שמקדישים את חייהם למלאכה הזו, והם רוצים את התוצאות הטובות ביותר עבור הלקוחות שלהם. לכן חשוב להראות שיש כמה ליקויים בייצור ובתיוג".

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE