הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מה שקרה לפול יכול לקרות לכל אחד מאיתנו": קריאה לקהילה הישראלית להתייצב למשפטו של רוצח המפגין היהודי
פעילים פרו ישראלים הפגינו נוכחות אמש בסמוך לבית המשפט בו נערך הדיון בעניינו של לואיי אלנאג'י, שלפני כחצי שנה היכה למוות את פול קסלר בן ה-69 במהלך הפגנה במחוז ונטורה שבדרום קליפורניה. הדיון הבא יערך בחודש מאי הקרוב והפעם הם מבקשים מהקהילה הישראלית להגיע בהמוניה "במטרה להראות שגם לנו מגיע צדק".

מפגן למען דין צדק לפול קסלר נערך אמש במחוז ונטורה שבדרום קליפורניה, זאת בזמן שבמקביל התקיים המשפט שדן בטרגדיה שהתרחשה בחודש נובמבר האחרון.

כזכור, ב-5 בנובמבר 2023, הוכה למוות קסלר, יהודי בן 69 בידי מפגין פרו פלסטיני שהתעמת עימו במהלך הפגנות שנערכו במחוז ונטורה, בעיר ווסטלייק וילג' על רקע המלחמה בעזה.

מותו של קסלר הוגדר אז על ידי רשויות החוק  כהמתה בקלות דעת, אך לא נשללה האפשרות שמדובר בפשע שנאה אנטישמי. שבועיים לאחר מכן החשוד באחריות למעשה, לואיי אלנאג'י, פרופסור בעל אזרחות ירדנית ואמריקאית, ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום בגין הריגה לא מכוונת.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המפגן שנערך אמש במחוז ונטורה

כעת, מספר פעילים פרו ישראלים החליטו לא להניח לפרשה הכואבת ולזכרו של פול ולדרוש שהאחראי למותו ישא בדין. 

נאוה שקולניק, אחת ממארגני המחאה, סיפרה כי עורך דינו של הנאשם ביקש דחייה נוספת, אותה קיבל השופט וקבע שהדיון המשפטי הבא יתקיים ב-1 במאי והמשך ימשך ב-8 באותו החודש.

לדבריה, למרות הקריאה בקבוצות הוואטסאפ להפגנת נוכחות, אתמול למרבה האכזבה התייצבו מספר פעילים בודדים והפעם היא מבקשת מהקהילה הישראלית להגיע בהמוניה "במטרה להראות שגם לנו מגיע צדק".

"מה שקרה לפול קסלר יכל לקרות לכל אחד מאיתנו", הוסיפה שקולניק, "האלימות בצד השני הינה דבר לצערנו אנחנו חווים שוב ושוב. להזכירכם הנאשם אינו מואשם בפשע שנאה, הערבות שהייתה בתחילה מליון דולר ירדה ל-50 אלף והפרופסור שלימד מחשבים מסתובב חופשי ללא מפריע. זה לא קל כי המשפט הוא באמצע יום עבודה. אנחנו נפגשנו שעה וחצי לפני והתמקמנו בצומת שליד בית המשפט. שלוש נשים, שתי ישראליות ואיטלקיה אחת, עם דגלי ישראל, ארצות הברית ושלטים שקראו לצדק לפול כי זה יכל לקרות לכל אחד מאיתנו. הגברים שהגיעו חיכו בתוך בית המשפט. ביניהם האדם שהיה עם פול באותו יום ארור ועוד שלושה תומכים".

פול קסלר בתיעוד האחרון בעודו בחיים ביום הטרגי. רגעים ספורים לאחר מכן הוא יותקף למוות בידי מפגין פרו פלסטיני

"לאורך המפגן היו לא מעט אנשים שצפרו לנו לעידוד, נופפו לנו לשלום וסימנו סימן ניצחון מכיוון שראו את דגל ישראל. אחד צרח לנו את הסיסמה הקבועה שמדברת על הרס ישראל, ואחר הושיט לנו אצבע משולשת, כל השאר היו אדישים. כמו בדרך כלל, נראה שהאדישות שולטת. היה מעניין להתחיל שיחות עם אנשים בצומת, שחיכו לרמזור. הסברנו מה קרה לפול ולמה אנחנו שם. והיה אפילו איזה הזוי אחד שחשב שהשלטים שלנו מדברים על פול מהברית חדשה. אני מקווה שב-1 במאי יהיו עוד אנשים שיצטרפו אלינו. כי מה שקרה לפול יכול היה לקרות לכל אחד מאיתנו. ואנחנו צריכים לדרוש צדק".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE