הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם הסוד לזוגיות טובה – טמון בשתיית אלכוהול?
מחקר חדש מצא כי בני זוג להם יש דפוס שתייה דומה – נשארים ביחד למשך זמן ארוך יותר מאשר אלה שלא שותים ביחד. הסיבה לכך היא עוד לא מאוד ברורה, אבל הנאה זוגית היא בוודאי טובה לבריאות

לא רק שזה כיף לחלוק בקבוק יין עם בן או בת הזוג – אלא שעל פי מחקר שפורסם לאחרונה נראה שהחוויה המשותפת תשפר את מערכת היחסים הרומנטית.

המחקר מצא כי זוגות ששותים ביחד ושיש להם הרגלי שתייה דומים, נוטים לנהל מערכת זוגית בריאה יותר וארוכה יותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המחברת הראשית של המחקר, פרופ' קירה בירדיט מאונ' מישיגן, אמרה שלבני זוג עם דפוסי שתייה דומים – מה שמכונה 'שותפות שתייה' או Alcohol Partnership – יש פחות סכסוכים אישיים.

עם זאת, פרופ' בירדיט אמרה שמדובר במחקר ראשון שלא מסביר מדוע השתייה עם בת או בן הזוג "קשורה להישרדות זוגית טובה יותר".

"מטרת המחקר הייתה לבחון את השימוש באלכוהול בקרב זוגות ואת ההשלכות על תמותה", אמרה בירדיט, שציינה כי המחקר בחן 4,566 זוגות נשואים או כאלה שגרים ביחד, כולם מעל גיל 50, שרואיינו כל שנתיים במהלך שני עשורים.

"מצאנו, באופן מעניין, שזוגות ששתו אלכוהול יחד בשלושת החודשים האחרונים לפני הראיון, חיו זמן רב יותר מאשר זוגות אחרים שהצביעו על אי שתייה או דפוסי שתייה לא תואמים".

וכך למעשה, זוג עם דפוס שתייה דומה, עשוי לחוות אורח חיים טוב יותר, אינטימיות וסיפוק ממערכת היחסים.

אבל מדובר בממצאים מורכבים, כפי שהזהירה החוקרת. מצד אחד, הממצאים לא מהווים המלצה לשתות יותר, כי לפעמים מה שמועיל למערכת היחסים לא בהכרח טוב לבריאות. מצד שני, זוגיות טובה משפרת את אורח החיים האישי.

לכן, יש חשיבות לבצע מחקר נוסף שיסביר במדויק את הקשר בין שתייה זוגית למערכת יחסים בריאה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE