הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יקרה ביום שישי או שבת" - ישראל מתכוננת לתקיפה איראנית, ארה"ב מקרבת ספינות מלחמה ומגבילה את תנועת הדיפלומטים
רשת CBS מדווחת כי תקיפה איראנית הכוללת מאות כלי טיס וטילים על ישראל צפויה להתרחש היום או מחר - בינתיים בישראל נערכות התייעצויות ביטחוניות הכוללות אפשרות של תגובה למכה האיראנית

איראן צפויה לתקוף את ישראל עד סוף השבוע, או לפחות בימים הקרובים.

עם זאת, מידת הדיווחים כמעט הוציאה את השיניים מהאיום עצמו וממה שאיראן מקווה להשיג בפעולת התגמול שלה.

"איראן מכיילת את תוכניותיה למתקפת תגמול גדולה נגד ישראל כדי לשלוח מסר - אך לא לעורר מלחמה אזורית שתאלץ את וושינגטון להגיב, מעריכה ארה"ב", מדווח פוליטיקו על הצפוי.

הדיווח ממשיך: "בכירי ממשל ביידן סבורים שאיראן מתכננת מתקפה אווירית גדולה מהרגיל על ישראל בימים הקרובים, כזו שתכלול ככל הנראה שילוב של טילים ורחפנים".

בינתיים הפנטגון קירב את נכסיו הימיים לישראל בציפייה לתקיפה, כולל את נושאת המטוסים USS אייזנהאואר שמסיירת בים האדום.

עוד מדווח ערוץ 14 כי "צבא ארה"ב הציב ספינת טילים בעלת יכולות הגנה מתקדמות ליד חופי ישראל", כאשר ארה"ב מסרה שהיא מוכנה לתאם תגובה עם ישראל אם זו תיפגע; עם זאת, הקונצנזוס הביטחוני הוא שסביר שאיראן לא תשלח טילים ומזל"טים ישירות מאדמתה. רשת CBS בינתיים ציטטה לאחרונה שני גורמים אמריקאים שאומרים כי "מתקפה איראנית גדולה נגד ישראל צפויה כבר ביום שישי, שתכלול אולי יותר מ-100 מל"טים ועשרות טילים המכוונים למטרות צבאיות בתוך המדינה". אבל עד כה הימים האחרונים היו מפולת מתמדת של ספקולציות שכן המתקפה נותרה בגדר השערה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במקביל משרד החוץ האמריקאי נקט בפעולה, והוציא אזהרת מסע לכל עובדי הממשלה ובני משפחותיהם הכוללת הגבלות תנועה.

"מתוך שפע של זהירות, עובדי ממשלת ארה"ב ובני משפחתם מוגבלים בנסיעות אישיות מחוץ לאזור תל אביב רבתי... ירושלים ובאר שבע עד להודעה חדשה", נכתב בהתראה הביטחונית של שגרירות ארה"ב, שפורסמה ביום חמישי.

"שגרירות ארה"ב בירושלים מזכירה לאזרחי ארה"ב את הצורך המתמשך בזהירות ובמודעות ביטחונית מוגברת, שכן תקריות ביטחוניות מתרחשות לעיתים קרובות ללא אזהרה", לשון ההתראה הממשיכה, "הסביבה הביטחונית נותרה מורכבת ויכולה להשתנות במהירות בהתאם למצב הפוליטי ולאירועים האחרונים".

גם מדינות אחרות פרסמו אזהרות מסע לאזרחיהן, כרוסיה והודו. וגם בריטניה וצרפת קראו לאזרחיהן לעזוב לאלתר, בציטוט מתקפה בלתי נמנעת מצד איראן.

בינתיים נמשכות הספקולציות לגבי העיתוי, כאשר הוול סטריט ג'ורנל דיווח ביום שישי כי "ישראל נערכת למתקפה ישירה מאיראן על דרום או צפון ישראל כבר ביום שישי או שבת, לפי אדם שמעורה בנושא". עם זאת, אפילו למודיעין האמריקאי אין כדור בדולח. החל מיום חמישי, הגנרל מייקל אריק קורילה, מפקד פיקוד מרכז ארה"ב (CENTCOM), הגיע לישראל על רקע דיווחים כי ארה"ב וישראל יכולות להגיב במשותף לכל מתקפה איראנית על ישראל.

בנוסף מדווח ynet ביום שישי כי "צה"ל והמוסד אישרו תוכניות לתקיפה באיראן במקרה שישראל תותקף משטח איראן. בנוסף, התיאום בין צבא ארה"ב לצבא ישראל גדל".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE