הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
Don't: ביידן מזהיר את איראן 'שלא תתקוף' את ישראל - אך מודה שהתקיפה כנראה 'תתרחש במוקדם'
נשיא ארה"ב התייחס למתיחות השיא במזרח התיכון כאשר ראשי הצבא הישראלי והאמריקאי ממשיכים להתכונן ולעבוד בתיאום לקראת המתקפה הצפויה של איראן על שטח ישראל

בדומה למסר שלו לחיזבאללה לאחר ה-7 באוקטובר, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלח הערב מסר ברור לאיראן שלא לתקוף את ישראל.

ביידן נשאל במסיבת עיתונאים מה המסר שלו לאיראן, והשיב במילה אחת: Don't ("אל" באנגלית), לאחר מכן הוסיף: "אנחנו מוקדשים להגנה על ישראל, אנחנו מסורים להגנה על ישראל, ואיראן לא תצליח".

בתוך כך, ביידן ציין כי הוא מעריך שהתקיפה תתרחש בקרוב לאחר שהצהיר אמש על "מחויבות ברזל" לביטחון ישראל.

הצהרת התמיכה מגיעה על רקע דיווחים כי צבא ארה"ב שולח כוחות נוספים לאזור.
 
בכיר אמריקני אמר הערב: "אנחנו מעבירים ספינות מלחמה וכלי טיס צבאיים לאזור לקראת תקיפה אפשרית של איראן נגד ישראל. הספינות ומטוסי הקרב שאנחנו מעבירים מגיעים מחוץ למזרח התיכון".
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
בישראל בינתיים ניסו להרגיע ולהסביר כי מערכות ההגנה יכולות לנטר טילים עם זמן התראה של כ-6 דקות לפחות, וכטב"מים עם זמן התראה של מספר שעות.
 
כמו כן, דובר צה"ל דניאל הגרי ערך הערב מסיבת עיתונאים בה קרא לציבור להימנע מבהלה.
 
הגרי ביקש מהישראלים "לגלות עירנות בימים הקרובים" והוסיף מסר מאיים לטהראן: "ההגנה שלנו ערוכה ויודעת להתמודד עם כל איום בנפרד, לצד ההגנה אנחנו גם במוכנות להתקפה - עם מגוון יכולות ונדע לפעול על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל".
 
"ההתנהלות של איראן לאורך כל המלחמה מסלימה את המצב במזה"ת ומערערת את היציבות הביטחונית. אנחנו נדע לפעול בכל מקום בו נדרש".
 
גם הרמטכ"ל אשר נפגש מוקדם יותר היום עם ראש פיקוד מרכז של צבא ארה"ב שיגר מסר ברור לפנות ערב: 
 
"צה"ל ערוך חזק מאוד בהתקפה ובהגנה מול כל איום. אנחנו במלחמה ומצויים במוכנות גבוהה מזה כחצי שנה. צה"ל ממשיך לעקוב בדריכות אחר הנעשה באיראן ובזירות השונות, תוך היערכות מתמדת להתמודדות עם איומים קיימים ופוטנציאליים בתיאום עם צבא ארצות הברית. כוחותינו ערוכים ומוכנים בכל עת ומול כל תרחיש".
 
מוקדם יותר הבוקר רשת CBS פרסמה מפי בכיר בפנטגון כי המתקפה האיראנית צפויה להתרחש היום או מחר, וכי היא תכלול כמאה כטב"מים וכמה עשרות טילים שישוגרו ככל הנראה לעבר מטרות צבאיות.
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE