הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה בזבזה 24 מיליארד דולר על משבר חסרי הבית – ואין לה מושג אם הצליחה לטפל בבעיה
דו"ח מבקר המדינה האמריקאי הצביע על כשלים של הגולדן סטייט לנהל את משבר ההומלסים, בעיקר על ידי בחינת תוצאות התוכניות ואיסוף נתונים קריטיים

קליפורניה השקיעה עשרות אלפי מיליארדי דולרים בחמש השנים האחרונות כדי להתמודד עם משבר חסרי הבית – אבל לא בדקה אם ההוצאה העצומה של כספי הציבור תרמה בדרך כלשהי לשפר את הבעיה.

דו"ח מבקר המדינה האמריקאי הצביע על כך שהגולדן סטייט הוציאה כ-24 מיליארד דולר על טיפול במשבר ההומלסים ותוכניות דיור במהלך שנות הכספים 2018-2023, אך בערים רבות מדי הבעיה לא ראתה שיפור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בין היתר, הדו"ח מצא כי המועצה לחסרי בית בקליפורניה, Cal ICH, אשר אחראית על תיאום סוכנויות והקצאת משאבים לתוכניות חסרי בית, הפסיקה לעקוב עוד ב-2021 אחר יעילות התוכניות, וגם לא הצליחה להעריך את נתוני התוצאות של התוכניות הללו בשל היעדר שיטה עקבית.

המנהיג הרפובליקני של אספת קליפורניה, ג'יימס גלאגר, האשים ישירות את הממשל הדמוקרטי במדינה שבראשו עומד המושל גווין ניוסום.

"זה גווין ניוסום סטנדרטי – מפרסם הודעות נוצצות, מבזבז כמויות של כספי משלם המסים, ונכשל לחלוטין בביצועים", אמר גלאגר. "לקליפורניה נמאס ממשבר חסרי הבית, והתושבים עייפים מהתירוצים של גווין. אנחנו צריכים תוצאות – נקודה".

סנאטור רפובליקני אחר במדינה, רוג'ר ניילו, אמר כי תוצאות דו"ח מבקר המדינה הן "מטרידות", אך הודה כי אינו "מופתע יותר מדי".

דייב קורטוזה, סנאטור דמוקרטי, אמר כי הביקורת "מדגישה את הצורך בשיפור ובשקיפות רבה יותר, הן ברמת המדינה והן ברמה המקומית".

למרות הממצאים, Cal ICH טענה כי כן ביצעה שיפורים באיסוף הנתונים לאחר כניסת החוק AB 977 לתוקפו בינואר 2023. החוק מחייב את הסוכנויות הקשורות לטיפול בחסרי הבית להזין נתונים ספציפיים הקשורים ליחידים ומשפחות הגרים ברחובות.

וכך, המועצה לחסרי הבית העבירה את האשמה לממשלות המקומיות, בטענה שהעיריות הן "האחראיות העיקריות ליישום התוכניות הללו ולאיסוף הנתונים על התוצאות".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE