הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המצביעים הדמוקרטים צריכים לנטוש את ביידן – כפי שהוא נטש את ישראל
הנשיא האמריקאי מונע על ידי שיקולים פוליטיים של שנת הבחירות, ומעדיף את המוסלמים והצעירים הרדיקליים על פני המצביעים המסורתיים שלו

אמריקאים המצביעים באופן מסורתי לדמוקרטים, שוקלים לעזוב את המפלגה בגלל היחלשות התמיכה בישראל – וכך הם צריכים לעשות. כך טוען חברה המפלגה הדמוקרטית לשעבר במאמר דעה שפורסם ב'ניו יורק פוסט'.

אנדרו שטיין, שכיהן בעבר במועצת העיר ניו יורק, מנה את הסיבות להתרחקות המצביעים הדמוקרטים, ולא רק היהודים, מהמפלגה:

ההמנעות מהטלת וטו על החלטה חד צדדית של מועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל, האיומים הגוברים להפסיק את הסיוע הצבאי, הכישלון בגינוי חברי ה'סקווד' הפרוגרסיבים המאשימים את ישראל ברצח עם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

אותם מצביעים, לדבריו, "מאמינים, ובדצק רב, כי בכל פעם שהדמוקרטים מתנדנדים בתמיכתם בישראל, חמאס מתחזק ופחות מוכן לשחרר את בני הערובה", ואם ביידן היה דבק בתמיכתו בהשמדת חמאס, "המלחמה הייתה יכולה כבר להסתיים".

אבל השינוי בעמדתו של הנשיא האמריקאי מונעים בעיקר מפוליטיקה פנימית באווירת שנת הבחירות, שכן הוא מודאג מאובדן המצביעים המוסלמים והרדיקלים הצעירים "שמתנגדים לא רק לזכותה של ישראל להגן על עצמה, אלא לעצם קיומה".

"נראה שהוא מעוניין יותר להבטיח את תמיכת הקהל 'מהנהר ועד הים' מאשר לשמור על תמיכתם של הדמוקרטים המסורתיים התומכים בישראל ותומכים בשלום". אותם רדיקליים, "לעולם לא יהיו מרוצים כל עוד ישראל קיימת".

 

הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק, אוקטובר 2023 (צילום: Getty Images)

 

לכן, שטיין טען כי השמדת חמאס בפרט וניצחון הטרוריסטים בכלל, חשובה מאוד לביטחון הלאומי האמריקאי, כי אם ארגון הטרור יראה תועלת לברבריות שלו, מתקפות טרור כאלה יקרו גם בארצות הברית.

הבעיה היא, שהמצביעים הדמוקרטים לא יבחרו בטראמפ – לכן מה שעשוי לקרות הוא אי הצבעה או זריקת הקולות למועמדים אחרים כמו קורנל וסט.

שטיין קרא לאלה שמגדירים את עצמם דמוקרטים פרו-ישראלים, כן להצביע לטראמפ הידוע בתמיכתו החזקה בישראל – או אפילו לרוברט פ. קנדי ג'וניור.

"ביידן והמפלגה הדמוקרטית חייבים לבחור. הם צריכים לבחור בצדק ובשלום על פני קנאות וטרור", ואם הנשיא לא ישנה את המדיניות שלו כלפי ישראל, "יהודים אמריקאים צריכים לחשוב מחדש. ויהיה חכם יותר להצביע לטראמפ והרפובליקנים, שבטוח יעמדו לצד ישראל במלחמה שלה נגד חמאס וחזבאללה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE