הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מטחים ויירוטים רבים בכל הארץ - גורם מדיני: ״ישראל תגיב בהתאם״
99% מהטילים הבליסטיים, הכטב"מים וטילי השיוט האיראנים שנורו הלילה לישראל יורטו בהצלחה, האיראנים אף הודיעו כי מבחינתם "האירוע הסתיים", אך בכירים ישראליים הודיעו כי ירושלים תגיב

היום בין השעה 1 בלילה ל-2 בלילה נפלו בשטח ישראל מאות טילים, וכטבמ"ים - במיוחד באזור הנגב, יהודה, וירושלים.

דובר צה"ל מסר: "איראן שיגרה טילים משטחה לשטח מדינת ישראל. מערך ההגנה האווירית פועל במלואו ומיירט איומים בכל מקום בו נדרש, גם ברגעים אלו. מטוסים רבים של חה״א פועלים כעת בשמיים ומוכנים מול כל איום".

"מאחר ומדובר באיומים מסוגים שונים יתכן וההתראות יפעלו באזורים נרחבים. אני קורא לכם להימנע מהפצת שמועות ודיווחים לא מאומתים".

דקות לאחר ההצהרה החלו להישמע בערך בשעה 1:37 אזעקות ברחבי הדרום וירושלים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עם הישמע האזעקות הודיעה שגרירות איראן באו"ם "מבחינתנו האירוע הסתיים. אם ישראל תעשה טעות נוספת (ותגיב) התגובה שלנו תהיה חריפה בהרבה. זהו עימות בין איראן לבין המשטר הישראלי הסורר וארה"ב צריכה לא להתערב בו", אך דובר רה״מ לתקשורת הערבית מסר כי: ״ישראל תגיב בצורה תקיפה וברורה״. גם נתניהו הבטיח מוקדם יותר היום כי ישראל תגיב לכל מתקפה. נותר רק לתהות האם הלה יעמדו במילתם.

בינתיים תושבי צפון רמת הגולן, אזור נבטים, דימונה ואילת התבקשו לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן.

ובעוד המועצה האמריקאית לביטחון לאומי מתכנסת לדון במצב, וטילים מיורטים מעל הר הבית והכנסת בירושלים, גורמים בצבא האמריקאי הודיעו כי הם ממשיכים ליירט כלים איראניים. גם בריטניה וירדן פועלות ליירוט כלים אלה בשטח ירדן, בעוד צרפת מגנה באופן נמרץ את התקיפה האיראנית.

דיווחים ערביים אחרים גם מצביעים על כך שישראל תקפה את שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, ואף תקפה בעזה.

בתקשורת האמריקאית התייחסו לעימות הישיר וההיסטורי בין ישראל לאיראן ועל פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", יעדי הגל הראשון של המתקפה היו רמת הגולן ומטרה צבאית נוספת בנגב. במקביל דיווח אמריקאי נוסף הצביע כי המתקפה של יום ראשון בלילה תכלול בין 400 ל-500 כלים צבאיים במספר גלי תקיפה.

 

במקביל להתייעצות הביטחונית בוושינגטון הודיע הנשיא ביידן: 

"המחויבות שלנו לביטחון ישראל נגד איומים מאיראן ושלוחיה היא מברזל".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE