הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהיגי העולם מגנים את איראן וקוראים לעצור את ההסלמה – אבל ישראל מתעקשת: "לא נשתוק"
החשש מתקיפה איראנית שתביא להסלמה חמורה באזור התממש. מדינות העולם מוציאות הצהרות בזו אחר זו, רובן מגנות – אך גם מבקשות לשמור על איפוק

הסכסוך במזרח התיכון הגיע לנקודת תפנית מדאיגה מאוד, אחרי שאיראן יצאה למתקפה צבאית נגד ישראל עם יותר מ-200 טילים וכטב"מים.

כל העולם חשש מהרגע הזה, ורוב מנהיגי העולם יצאו בהודעה המגנה חד משמעית את הרפובליקה האסלאמית תוך כדי קריאה לשמירה על איפוק ומניעת הסלמה באזור שגם ככה נמצא במשבר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

משרד החוץ המצרי פרסם הצהרה בה קרא "לנהוג באיפוק ולהימנע מאי יציבות ומתח במזרח התיכון... לצד הגורמים השונים, אנו ממשיכים לנסות להכיל את המצב ולעצור את ההסלמה".

משרד החוץ הסעודי הביע את "דאגתו העמוקה" ממה שכינה "הסלמה צבאית באזור", וקרא "לכל הצדדים לנהוג ברמות הגבוהות ביותר של איפוק ולהימנע מלהביא את האזור כולו למלחמה".

מצד ישראל, אגב, היא הבהירה לעולם כי מדובר "באירוע חסר תקדים" והוסיפה: "אנחנו רואים זאת בחומרה רבה ולא נוכל לעבור על כך לסדר היום".

קנצלר גרמניה אולף שולף כתב כי "המתקפה על ישראל שאירעה הלילה על ידי איראן, היא בלתי מוצדקת וחסרת אחריות. איראן מסתכנת בהסלמה נוספת באזור. גרמניה עומדת לצד ישראל, ואנו נדון במצב עם בעלות בריתנו".

מזכ"ל האו"ם, אנתוניו גוטרש, תקף גם הוא את מעשיה של הרפובליקה האסלאמית: "אני מגנה בחריפות את ההסלמה הרצינית על ידי מתקפה איראנית רחבה שנפתחה על ישראל... לא האזור ולא העולם יכולים להרשות לעצמם מלחמה נוספת".

 

 

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו כתב: "אנו מגנים באופן חד משמעי את המתקפות של איראן על ישראל. אנחנו עומדים לצד ישראל. לאחר שתמכה במתקפה האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, הפעולות האחרונות של המשטר האיראני יגרמו לערעור היציבות באזור ויהפכו את השלום לקשה יותר".

שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס כינה את המתקפה "חסרת היגיון" אשר "לא משרתת שום מטרה מעבר לפגיעה נוספת בביטחון האזור".

לפני כן, חיל האוויר הבריטי "יירט כל תקיפה אווירית שהייתה בטווח שלנו", נמסר מהמשרד.

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הביע גם הוא עמדה חזקה: "פעם נוספת איראן הראתה לנו שכל מטרתה היא לזרוע כאוס בחצר האחורית שלה. אנגליה תמשיך לעמוד לצד ביטחון ישראל ושל כל השותפות האזוריות שלנו, כולל ירדן ועיראק".

נשיא ארגנטינה חוויאר מיילי, אחד מתומכיה הגדולים של ישראל, אמר כי ארגנטינה "תומכת נחרצות במדינת ישראל בהגנה על ריבונותה, במיוחד נגד משטרים המקדמים טרור ומבקשים להשמיד את הציוויליזציה המערבית".

גם יפן הביעה את דאגתה אל מול ההסלמה המסוכנת, שעשויה "להחריף עוד יותר את המצב הנוכחי במזרח התיכון. אנו מגנים בחריפות את ההסלמה הזו. שלום ויציבות באזור המזה"ת חשובים ביותר ליפן, ואנו קוראים לצדדים המעורבים להרגיע את המצב".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE