הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן אמר שהוא מחוייב לביטחון ישראל – אך דורש ממנה לא לתקוף באיראן
תוך שעות בודדות הנשיא האמריקאי שינה את הטון לגבי זכותה של ישראל להגן על עצמה, ואמר כי ארצות הברית לא תשתף פעולה במתקפה של צה"ל על איראן

מיד לאחר המתקפה המאסיבית של איראן על ישראל, הנשיא ג'ו ביידן הוציא הצהרה בה הדגיש כי ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל. אבל כמה שעות אחר כך הוא כבר שינה את הטון, ואמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי וושינגטון לא תתמוך בתגובה ישראלית.

גורם בכיר בבית הלבן אמר לסוכנות אתר החדשות 'אקסיוס' כי ביידן הבהיר לנתניהו שכוחות אמריקאים לא יקחו חלק בפעולה נוספת, ואמר לו: "יש לך ניצחון, קח את הניצחון הזה" – זאת ברקע חשש בקרב בכירי הבית הלבן כי תגובה ישראלית תוביל למלחמה גדולה יותר באזור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי הדיווח, נתניהו אמר לנשיא האמריקאי שהוא "מבין", אך הודעות משרד החוץ הישראלי הצביעו על כך שישראל הדגישה שהיא לא תעבור בשתיקה על המתקפה נגדה.

בכירים אחרים בממשל האמריקאי אמרו לחדשות NBC כי ביידן הביע בשיחות סגורות את דאגתו מכך שנתניהו מנסה למשוך את ארה"ב לסכסוך. הבית הלבן מאמין שהישראלים אינם רוצים מלחמה ישירה עם איראן, אבל פקידים אחרים לא בטוחים שזה המצב.

בהודעה הראשונה של ביידן אחרי שיגור יותר מ-300 הטילים הבליסטיים, הכטב"מים וטילי השיוט לעבר ישראל – הנשיא כתב כי ייפגש ביום ראשון עם מנהיגי ה-G7 כדי לתאם "תגובה דיפלומטית למתקפה החצופה של איראן", וגם שיבח את ישראל על "היכולות היוצאות דופן" שלה בהגנה.

 

 

גם כוחות צבא ארצות הברית לקחו חלק בבלימת המתקפה, כאשר שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר בהצהרה נפרדת כי הם "יירטו עשרות טילים בדרכם לישראל ששוגרו מאיראן, עיראק, סוריה ותימן".

מהצד האיראני, משרד החוץ בטהרן פרסם הצהרה בה נטען שהתקיפות שבוצעו היו "מימוש הזכות הטבעית שלנו להגנה עצמית".

"הרפובליקה האסלאמית של איראן לא תהסס לנקוט צעדי הגנה הכרחיים נוספים כדי להגן על האינטרסים הלגיטימיים שלה מפני כל פעולה של תוקפנות צבאית", מסרה איראן, ואמרה כי כל תגובה ישראלית תגרור מתקפה נוספת.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE