הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחיר הבלימה: עלות התפעול של מערכות ההגנה הישראליות עלתה כ-4 עד 5 מיליארד דולרים בליל שבת
להצלחה ההגנתית יש מחיר. פרסומים מעידים כי צה"ל הוציא בין מיליארד למיליארד וחצי דולרים על אחזקת מטוסי הקרב באוויר ועל הטילים המתוכמים מסוג חץ וקלע דוד

זה עלה לישראל יותר ממיליארד דולרים להפעיל את מערכות ההגנה שלה שיירטו את התקפת המל"טים והטילים האדירה של איראן במהלך הלילה, כך לפי יועץ פיננסי לשעבר של צה"ל.

"ההגנה הלילה הייתה בסדר גודל של 4-5 מיליארד שקל [1-1.3 מיליארד דולר] ללילה", העריך תא"ל רם עמינח בראיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות".

עמינח הדגיש כי תג המחיר המדהים עומד בניגוד לסכום הנמוך יחסית שהוציאה איראן כדי לפתוח בהתקפתה, שלהערכות מסוימות עלה פחות מ-10% ממה שעלה לישראל לעצור את התקיפה המאסיבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

איראן שיגרה בליל שבת יותר מ-300 מל"טים וטילים לעבר ישראל, בתגובה למתקפה ישראלית על הקונסוליה שלה בסוריה, שבה נהרגו שני מפקדים בכירים במשמרות המהפכה בתחילת החודש וכמה פקידים ויועצים זוטרים.

ישראל הודיעה כי כוחות צה"ל בשיתוף עם בעלות בריתה יירטו כ-99% מהטילים, אך כמה טילים בליסטיים חדרו להגנת ישראל ופגעו בבסיס נבטים בנגב הצפוני.

 "אם אנחנו מדברים על טילים בליסטיים שצריך להפיל עם מערכת חץ, טילי שיוט שצריך להפיל עם טילים אחרים, ומל"טים [כלי טיס בלתי מאוישים], שבעצם אנחנו מפילים בעיקר עם מטוסי קרב", אמר.

 "אז תחבר את העלויות יחדיו - 3.5 מיליון דולר לטיל חץ, מיליון דולר לקלע דוד, עלויות כאלה ואחרות למטוסים. סדר גודל של 4-5 מיליארד שקל".

קלע דוד היא מערכת נשק שנועדה ליירט רקטות וטילים לטווח בינוני עד ארוך. מערכת החץ נועדה לסכל טילים ארוכי טווח, לרבות סוגי הטילים הבליסטיים שאיראן שיגרה בשבת ושל טילים ארוכי טווח ששוגרו על ידי החות'ים בתימן. 

בינתיים דיווח אחר של ירון אברהם מצביע כי התרחשה דרמה לילית בקבינט הישראלי, במסגרתה נחלקו השר בני גנץ והשר גדי אייזנקוט, ויתר חברי הקבינט בנוגע לפגיעה מקדימה באיראן. 

השר גנץ והשר אייזנקוט ביקשו להנחית מכה מקדימה כנגד איראן, אף לא אחת בקנה מידה רחב, אך השרים דרמר ודרי, כמו גם הרמטכל התנגדו למהלך משיקולים מדיניים וצבאיים. 

מספר שעות לאחר מכן שוחח הנשיא ביידן עם ראש הממשלה נתניהו, והודיע לו כתגובה ישראלית לא תזכה לגיבוי אמריקאי. 

אתה נותר להמתין האם ובאיזה מידה תחליט להגיב ישראל בין אם בחזית הלבנונית ובין אם ישירות נגד איראן. 

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE