הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת תקיפה? ישראל תתאם את התגובה לתקיפה עם בעלות בריתה
טהראן הזהירה את ירושלים מפני ביצוע תגמול, ונשבעה לתקוף בצורה "הרבה יותר נרחבת" במידה ותגיב ישראל - בינתיים אומות העולם קוראות לישראל להבליג

ישראל מתכוונת לתאם את תגובתה למתקפת המל"טים והטילים המאסיבית האיראנית האחרונה עם בעלות בריתה, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס" ביום ראשון, בציטוטו מקורות יודעי דבר. עם זאת, פקיד ישראלי אלמוני לא הסכים לגלות ל-NYT מתי ועם מי ירושלים תקיים את ההתייעצויות הללו.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כבר שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מאז התקיפות של איראן.

מנהיג ארה"ב אישר מחדש את "מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל" ובירך על "יכולתה המדהימה של המדינה להתגונן ולהביס אפילו התקפות חסרות תקדים".

ביידן אמר גם כי יקיים שיחות עם מנהיגי ה-G7 "כדי לתאם תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה החצופה של איראן", והוסיף כי ארה"ב תשמור על קשר הדוק עם מנהיגי ישראל.

בנוסף כמה מדינות מערביות גינו בחריפות את התקיפות של טהראן.

במקביל, Axios דיווח כי גורמים אמריקאים מסרו כי ביידן אמר לנתניהו כי וושינגטון לא תתמוך בתגובה ישראלית מתוך חשש שהיא עלולה לעורר מלחמה אזורית כוללת.

ה"טיימס אוף ישראל" דיווח כי ירושלים טרם החליטה כיצד והאם עליה להגיב.

בינתיים, איראן הודיעה על סיום המבצע, ואמרה כי הוא נועד להוות "עונש" על מה שבטהרן סברו כי היתה מתקפה ישראלית על הקונסוליה שלה בדמשק בתחילת החודש, שבה נהרגו כמה קציני צבא איראניים בכירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עם זאת, איראן הזהירה את ישראל שכל צעדי תגמול יתקבלו בדחיפה "הרבה יותר נרחבת".

הפשיטה בסוף השבוע כללה יותר מ-300 טילים ומזל"טים איראניים, לפי גורמים ישראלים, שטענו כי 99% מהטילים יורטו. במקביל, איראן העריכה את התקיפה כמוצלחת אפילו יותר מהצפוי, בטענה שהשמידה שני מתקנים ישראלים.

כמו כן היום (שני) התכנס שוב הקבינט הישראלי לדון בתגובה האפשרית. 

במקביל לכך עדכן ראש הממשלה נתניהו את השר לשעבר ליברמן ואת ראש הממשלה לשעבר לפיד כמו גם את השר לשעבר גדעון סער בהתפתחויות האחרונות. 

גורמים בכירים התבטאו בעילום שם בתקשורת הישראלית באומרם כי יתכן והתגובה הישראלית תגיע כבר היום, וכי מבצע ברפיח אף נדחה בכדי לבצעה במוקדם.

בינתיים בצה"ל הבכירים מדגישים כי יש חשיבות במענה ישראלי וכי אין להבליג ולעבור לסדר היום על פעולת איראן וזאת בכדי לשקם את ההרתעה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE