הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות בניו יורק מודאגות: עלייה במחלות המופצות על ידי חולדות
חולדות חומות, שהן הסוג הנפוץ ביותר, מפיצות את החיידק דרך שתן מזוהם – ובני אדם נדבקים בקלות. בשנה שעברה נרשם שיא נדבקים, והמספרים השנה ממשיכים לעלות

גורמים רשמיים בעיריית ניו יורק פרסמו אזהרה חמורה מפני עלייה מדאיגה של מחלה המופצת דרך שתן של חולדות.

לפטוספירוזיס, או עכברת בעברית, מופץ על ידי חיידקים בשתן של חולדות נגועות ובהחלט יכול להדביק בני אדם – שעשויים לסבול מחום, צמרמורת, כאבי ראש, כאבי שרירים, הקאות, שלשולים, אי ספיקת כליות או כבד ואף דלקת קרום המוח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

סוג החולדות הנגועות נקראות חולדות חומות או חולדות נורווגיות, אם כי אין שום קשר למדינה האירופית, ומדובר בסוג הנפוץ ביותר.

בשנת 2023 נרשם שיא של מקרי הדבקה בתפוח הגדול, עם 24 לאורך כל השנה. בארבעה החודשים האחרונים נרשמו כבר שישה מקרים, זאת על אף שמזג האוויר החורפי עוצר בדך כלל את התפשטות החיידק, שכן לרוב הבקטריות "נשארות בסביבות חמות ולחות במשך שבועות".

סגנית נציבת מחלקת הבריאות וההגיינה של ניו יורק, סיליה קווין, הסבירה ביום שישי האחרון כי "ההדבקה מתרחשת באמצעות מגע ישיר עם שתן מזוהם או מים המזוהמים בשתן, אדמה או מזון שנכנס לגוף דרך פצעים פתוחים או ריריות".

יותר משליש מ-98 המקרים שדווחו בתפוח הגדול בין השנים 2001 ל-2023, היו בברונקס – והרוב המכריע של הנדבקים היו גברים, ככל הנראה בגלל קשר לעובדי תברואה.

הסימפטומים של המחלה מופיעים בדרך כלל תוך חמישה ימים עד 14 ימים מרגע ההדבקה, וההחלמה עשויה להימשך "מספר חודשים" – כך לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE