הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המתקפה הכושלת של איראן על ישראל – מספרת הרבה על היכולות הצבאיות שלה
הגנרל פאט ריידר, מזכיר העיתונות של הפנטגון, הדגיש בפני עיתונאים את חשיבות ההצלחה של בלימת רוב השיגורים לעבר ישראל. "מעיד על התיאום והסנכרון ההדוק"

המתקפה הכושלת של איראן על ישראל "מספרת" על יכולות הנשק של טהראן – כך טען מזכיר העיתונות של הפנטגון, הגנרל פאט ריידר.

במהלך תדרוך עם עיתונאים, כתב שאל את ריידר אילו לקחים למדה ארצות הברית מהתקיפה האיראנית ההיסטורית, ומה היא אומרת על היכולות הצבאיות של הרפובליקה האסלאמית.

ארצות הברית "למדה מזה הרבה", אמר ריידר – אם כי לא פירט את המסקנות. "אני בטוח שתוכל להבין שאני לא אפרט כאן את הדו"ח, אבל אגיד שזה די ברור שאיראן שיגרה למעלה מ-300 טילים, ו-99% מהם הופלו", אמר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

"לכן, זה מעיד על התיאום והסנכרון ההדוק בין ארצות הברית לחברות בקואליציה האזורית בכל הנוגע לטיפול באיומי הגנה אוויריים באזור", הוסיף הגנרל.

כזכור, הטילים ששוגרו מאיראן, עיראק, סוריה ותימן לעבר ישראל כללו 110 טילים בליסטיים, למעלה מ-30 טילי שיוט ויותר מ-150 מל"טים. לפי ריידר, גם מטוסים ימיים ויבשתיים היו מעורבים במתקפה.

לבסוף, רק שבעה טילים בליסטיים הגיעו לשטח ישראל – כאשר כוחות ישראלים, אמריקאים ושותפים נוספים הפילו את שאר האיומים.

התקיפה כמובן הייתה צפויה שכן איראן הזהירה במשך כמה ימים כי תגיב על התקיפה האווירית בסוריה שהרגה יותר מעשרה בני אדם, כולל מפקד בכיר של משמרות המהפכה.

וכך, מעבר לסיוע הבינלאומי בהפלת הטילים, היה שיתוף פעולה נדיר בפומביות שלו שכן גורמים טורקים, ירדנים, עיראקים וסעודים מסרו מידע לגבי המתקפה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE