הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר במוסד לשעבר: "פגיעה במתקני הגרעין על השולחן"
למרות שנתניהו מתמהמה עם ההחלטה, וכבר יש פרשנים שקבעו כי בהתאם למוכנותו להבליג בעבר, גם הפעם ינקט בקו פייסני כלפי ציר הרשע, זהר פלטי, בכיר לשעבר במוסד דווקא סבור כי פגיעה במתקני הגרעין של איראן בהחלט תיתכן

מנהיגים איראנים פרסמו מספר הצהרות במהלך יום רביעי לאחר שהשתתפו במצעד צבאי בבסיס צפונית לטהרן שהציג מל"טים וטילים בליסטיים, ימים ספורים לאחר המתקפה חסרת התקדים של איראן על ישראל.

ראש הצבא האיראני, האלוף עבדולרהים מוסאווי, אמר: "נכון לעכשיו, אנחנו במצב של מוכנות להתמודד עם רעות אפשריות, ומה שהצגנו ברחבי המדינה היום היה רק חלק קטן מהיכולות שלנו".

גם הנשיא אברהים ראיסי נכח באותו מצעד צבאי.

הוא הזהיר כי אפילו "הפלישה הקטנה ביותר" או מתקפה של ישראל תגרום לתגובה "מאסיבית וקשה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

זמן קצר לאחר האזהרה הנחרצת של ראיסי, פורסם ראיון ברשת "סקיי ניוז" בו הצהיר ראש המודיעין לשעבר במוסד כי כחלק מהכנות התגמול של ישראל פגיעה במתקני גרעין איראניים "נמצאת על השולחן".

הבכיר לשעבר, זהר פלטי, תיאר כי אין לו "ספק" שראש הממשלה יכול "לתקוף מתקנים רגישים" באיראן כפי שכמה משרי הממשלה דוחקים בו.

פלטי אמר עוד כי שאלת ההחלטה על העיתוי של מבצע התגמול של ישראל "עדיין נמשכת" וכי חלק מהפקידים דוחקים בנתניהו לתקוף "בהקדם האפשרי".

עם זאת, אחרים בישיבת הקבינט המלחמה ביום שלישי טענו כי יש לקבל גיבוי בינלאומי במיוחד משותפים מערביים.

בעוד טהראן מתגאה בכך ש"שינתה את המשוואה" במונחים של ביסוס הרתעה, הוול סטריט ג'ורנל מתאר בצורה הולמת את מצב הדברים הנוכחי, ואת האפשרות של חישוב שגוי, באופן הבא:

"הצבא הישראלי פעל זה מכבר על בסיס מדיניות ברורה: כשאויבים פוגעים, מכים בחזרה כל כך חזק שהם לא יעשו זאת שוב. ההרתעה הזו כבר לא עובדת".

איראן, כידוע שיגרה מתקפת טילים ומזל"טים מאסיבית על ישראל בסוף השבוע, ועתה מאיימת לתקוף שוב אם ישראל תגיב.

המיליציה הלבנונית, חיזבאללה, ממשיכה לירות לעבר כוחות ישראליים כמעט מדי יום למרות מכות תכופות מצד ישראל, וחמאס ממשיך לשגר רקטות לעבר ישראל גם לאחר שנפגע בעקבות התקפותיו ב-7 באוקטובר, שבהן נהרגו 1,200 בני אדם.

בינתיים, בריטניה, צרפת וגרמניה שלחו דיפלומטים מהשורה הראשונה לישראל כדי לעודד אי-הסלמה של המשבר.

כמו כן, נאמר כי ממשל ביידן אינו ישתתף אם ישראל תפגע ישירות ברפובליקה האסלאמית.

נתניהו אישר "נחליט בעצמנו" בנושא ביטחון - אך כרגע, אינו עושה דבר.

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, אמרה לאחר שיחה סגורה עם נתניהו כי "כולם חייבים כעת לפעול בזהירות ובאחריות".

"הסלמה ספירלית לא תשרת אף אחד, לא את ביטחון ישראל, לא את עשרות בני הערובה שעדיין נמצאים בידי חמאס, לא את האוכלוסייה הסובלת בעזה, לא את האנשים הרבים באיראן שסובלים בעצמם תחת המשטר, ולא מדינות שלישיות באזור שפשוט רוצות לחיות בשלום", הוסיפה.

נראה כי נכון לעכשיו ראש הממשלה מסכים עימה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE