הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אני מריח אינתיפאדה ערבית-ישראלית באוויר": המומחה לעולם הערבי שנחטף בידי חמאס וחזר מהשבי מדבר
הוא חי בחברון עם חמולת ג'עברי, היה סוכן משטרתי סמוי, נחטף בידי חמאס, והספיק למוטט את שדרת השמאל הרדיקלי בישראל ב-25 השנים האחרונות - ועתה יש לו תחזית קודרת לעתיד הנראה מבחינת ביטחונים של יושבי הארץ

יצחק מגרפתה הוא אחד האנשים האינטליגנטיים שיצא לי לפגוש מעודי.

על פניו, כישרונו הספרותי הכביר המתבטא בסיפוריו הסוחפים המערבבים תיאולוגיה איסלאמית, תרבות אירופאית, רכילויות על ועם נשים ובכירים, עלולים להוביל את הקורא לחשוב שמדובר בסופר מדע-בדיוני ואיש ביון, מעין טום קלנסי עם טאץ' מזרח-תיכוני.

אך מגרפתה כותב על בסיס רקורד מוכח של עשייה.

בשנות ה-90 פעל כנדבך בקמפיין לראשות הממשלה של בנימין נתניהו, לאחר מכן שימש כסוכן סמוי מטעם משטרת ישראל, חי בלב חברון עם נכבדי העיר וחמולת ג'אברי, שימש כיועץ בכיר המוסד והשר לשעבר רפי איתן ז"ל, על הדרך שיבש את פעילות האגף האנטי-ציוני הרדיקלי של השמאל הישראלי, והספיק לרכוש את אמונם של בכירי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מגרפתה, כמי שחי, אוכל, מדבר, צוחק, וחושב כערבי בין ערבים פיתח עם השנים עמדה ביטחונית ניצית.

הדבר לא בא מתוך "פרשנות", אלא מתוך קורות חייו.

בדצמבר 2000 עם ראשית האינתיפאדה הישראלית מגרפתה נחטף בידי ארגון הטרור חמאס באזור חברון.

סיפור הצלתו-העצמית יגרום לקורא להלם מוחלט.

מגרפתה הצליח לשכנע את שוביו כי הוא מוסלמי מאמין ואדוק - והצליח להערים עליהם כאשר התנו את שחרורו מהשבי, בביצוע פיגוע נגד יהודים.

הוא הסכים להשתחרר כמובן - אך השיב להם: "אני מוסלמי אמיתי, אינני הורג כך סתם", בשל תשובה זו החליטו אנשי החמאס כי הוא מוסלמי אמיתי ושחררו אותו, תשובה אחרת לדבריו היתה מובילה לרציחתו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(מגרפתה מימין, עם השייח ג'עברי)

מלבד עלילת השבי מקפיאת-הדם, בשונה מערביסטים אחרים, לדובר הערבית הזה יש תזה מרתקת וייחודית לגבי עתידו של המזרח התיכון.

למעשה, בדומה לוותיק הצנחנים, תת-אלוף צורי שגיא אשר הכשיר את הצבא הכורדי המורד בשנות ה-60, גם מגרפתה סבור כי ברמה האזורית מטרותיה של הרפובליקה האיסלאמית של איראן איננה בכלל השמדת ישראל, אלא שזו רק הצהרה שנועדה לפתות את העולם הסוני עד למצב של ריפיון אשר יאפשר נקמה-שיעית.

למעשה לדבריו, איראן משתמשת בשפה שיעית-יהודית פנימית בה ישראל איננה אלא תכסיס הסחה שנועד לקנות את אמון הערבים הסונים, אשר הם מטרת ההשמדה האיראנית האמיתית.

על פניו, נראה כי מדובר בטענה משונה - אך דווקא בהתברר ההיסטוריה העקובה מדם ונקמה, ובאמצעות פרשנות גיאו-פוליטית המתחשבת בריבוי המלחמות בין איראן ועיראק/סעודיה כמו גם רגשות הטינה והזעם בני 1400 השנים, תזה זו איננה בהכרח כה משונה כפי שהיא עשויה להישמע בהתחלה. מה שבטוח, מגרפתה הוא אחד היחידים שחזה את התעצמותה של איראן לקנה מידה כה רחב בעשור האחרון בזמן שפרשנים אחרים נטו לזלזל ביכולותיה עד לא מזמן. 

את שיחתנו הוא מתחיל בשאלה: "אתה חמוש?".

"למה אתה שואל", אני עונה. "כי צריך נשק לכל אזרח. אנחנו לפני התפרצות של סניף חמאס ערבי-ישראלי בקרב ערביי ישראל שבצפון, ראאד סלאח וכמאל חאטיב פועלים כארגון נאצי", הוא פוסק בהתייחסו לראשי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית.

אכן - ככה מתחיל הראיון שלנו.

אפשר לראיין אותך יצחק? הוא מתמהמה מעט. מנסה לדחוק בי, 'אני בנסיעה, לא עכשיו'.

"יאאלה, אני צריך אייטם - קדימה".

יצחק, תודה. מדוע אתה סבור שהתפרצות אינתיפאדה בישראל היא אימננטית?

"האדים של הדלק באוויר. כולם מרגישים זאת בשטח. דרשות שישי. ההסתות. חלק מדברים על ח'ליפות אסלאמית שעומדת לשוב. הדברים ברורים. תוסיף לכך חצי מיליון כלי נשק - נגמר הסיפור, מה עוד אתה רוצה?, תקשיב מה בריק אומר".

ובכל זאת, נגמר הרמאדן, לא נרשמו אירועים חריגים בקרב ערביי ישראל, בגדה אמנם יש טרור והמתיחות בשיאה - אך אם לא פרצו פרעות ברמאדן, למה שיפרצו דווקא עתה?

"העסק הזה מתבשל. צריך להבין שמי שנותן את ההוראות זה מרכז השליטה בקטאר. הם מנהלים את העסק, הם תכננו והדליקו את ה-7 באוקטובר. עכשיו הם גוזרים קופון על המו"מ. הצעד הבא - ערביי ישראל. הם הרי מממנים אותם".

אבל עכשיו התפרסם דיווח כי קטאר שוקלת דווקא לנטוש את חמאס

"קטאר מנהלת מלחמה פסיכולוגית שאין מולה התנגדות. הם הרי שולטים בתקשורת הערבית, בהנהגת העולם המערבי, ואפילו בחלק מהארץ - הם מנהלים את העסק - אז מה אם הם טוענים כך או אחרת בתקשורת שבבעלותם?"

שולטים בישראל?

כן, תשמע מה קרוליין גליק פרסמה על כך.

 

ובכן, מה סוד הכוח הקטארי?

"כסף, כסף וכסף. הם 'מחזיקים בביצים' חלק גדול מהנהגת העולם הנאור באמצעות השקעות עתק באוניברסיטאות, מכוני מחקר, תקשורת, חברות מובילות והשקעות אישיות ברבדים רבים".

ומה שיטת העבודה?

"מבחינתם הם עובדים שלב אחר שלב, ישראל מועסקת בעזה, עכשיו מגיע השלב הבא בהתשת ישראל. בינתיים יש הישגים גדולים. הצפון פונה. ישראל מבודדת בעולם. הסתה אנטישמית ברחבי אירופה וארה"ב". 

סיפרת כי אתה מודאג מהפלג הצפוני, מפוטנציאל של אלימות בקרב ערביי ישראל - כמה מהם לדעתך יהיו שותפים אקטיביים באינתיפאדה שכזאת?.

"יש שם ביטחון עצמי מופרז, הכרה של השטח, זה יתחיל בעשרות אלפים ויתלקח למאות אלפים, זה עלול להתלקח לכבישי הארץ, כביש 6, איילון. נתיבי הדרך העיקריים".

בעצם חזונות השלום והשילוב של הממסד הישראלי - בעיניך הם הזיה?. הרבה יצטערו לשמוע זאת.

"בוודאי, ניסיונות השילוב כשלו לחלוטין".

היה להם אי פעם סיכוי?

"לא".

מדוע?.

"משום שכאשר יש התנגשות בין זהויות, במיוחד כשהיא מגיעה לרמה מספרית קריטית, המתקיימת במקביל לממשק קולקטיבי גדול שמעורר ביטחון במימוש הזהות - אז נוצרת בעיה".

בימים אלה מוקם משמר לאומי במסגרת מג"ב, האם לדעתך יש בכך מענה לסכנה אודותיה אתה מדבר?.

"כרגע מה שצריך, ולא צריך להיות פרשן מיוחד להבין זאת, זה בעיקר להתחמש, להוציא רישיון. נכון יש את המשמר הלאומי, אך זהו מענה חלקי בלבד. בסוף יש להבין שכל העם צריך להיות צבא. שלכל יהודי צריך להיות נשק ביד".

"וכאן יש מקום לדבר על הבלוק של פעילי השמאל הקיצוני בראשות אותו מרצה לשעבר מבצלאל אשר חשפתיו, ושמעלליו נחשפו בתחקיר של שרון שפורר - היה זה לובי שביקש להקשיח את התבחינים להענקת נשק להגנה עצמית לאזרחים".

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE