הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שלושת האיומים העיקריים על ארה"ב: סין, רוסיה ומהגרים
קהילת המודיעין האמריקאית מנתה את הגורמים שמהווים איום על הסדר העולמי, בעיקר זה שארצות הברית מובילה, בין היתר על ידי הפצת דיסאינפורמציה ופילוג החברה האמריקאית

ארצות הברית מתמודדת עם 'סדר עולמי שברירי ביותר' שמהווה עליה איום – אם זה ממעצמות יריבות או אסונות הומניטריים שמזינים את ההגירה המאסיבית.

קהילת המודיעין האמריקאית פרסמה את דו"ח הערכת האיומים השנתי שלה, אשר "מתמקד באיומים הישירים והמשמעותיים ביותר שעומדים בפני ארצות הברית במהלך השנה הקרובה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

באופן לא מפתיע, סין ורוסיה מהוות את האיום הגדול ביותר על ארצות הברית, אבל גם ארגוני טרור וממשלות רדיקליות שמתדלקות סכסוכים מעבר לים משפיעות על היציבות בארה"ב, כאשר הדו"ח מזכיר גם את טבח ה-7 באוקטובר.

הדו"ח בן 41 העמודים מזכיר ארבע מדינות שמהוות איום ישיר על ארה"ב: סין, רוסיה, איראן וקוריאה הצפונית – אבל הממשלה הקומוניסטית היא האיום הגדול ביותר.

"לסין יש את היכולת להתחרות ישירות בארה"ב ובבעלות בריתה, ולשנות את הסדר העולמי", נכתב בדו"ח, שהעלה חשש כי הרפובליקה הקומוניסטית תנסה להשפיע על בחירות 2024 "כדי להגדיל את השסעים בחברה האמריקאית".

סין "הגדילה את היכולת שלה לקיים פעולות חשאיות ולהפיץ דיסאינפורמציה", טוענים מומחי המודיעין, שמצביעים על פלישה אפשרית לטייוואן שיכולה להוות "נקודת מפנה" לעימות בין סין לארה"ב.

 

 

בהקשר ישיר, גם רוסיה נחשבת לאחד האיומים הגדולים ביותר על הסדר העולמי, זאת "בגלל מאמציה לנסות לפלג בריתות מערביות, לערער את מעמדה הגלובלי של ארה"ב ולזרוע מחלוקת פנימית".

הדו"ח הזכיר כי לרוסיה יש "את מאגר הנשק הגרעיני הגדול והמגוון ביותר", כולל יכולות ארוכות טווח ומערכות תת ימיות שיכולות לעקוף את מערכת הגנת הטילים האמריקאית. עם זאת, נראה שרוסיה "כמעט בוודאות לא רוצה סכסוך ישיר עם צבא ארה"ב ונאט"ו.

האיום השלישי הוא ההגירה המאסיבית, בעיקר ממדינות הנמצאות במשבר אזרחי ופוליטי עמוק. אחת מהן היא האיטי, שנקלעה למלחמת אזרחים אחרי שהממשלה איבדה את שליטתה על הכנופיות.

 

האיטי (צילום: רויטרס)

 

בוונצואלה, הנשיא ניקולס מדורו – שמוגדר על ידי ארה"ב כדיקטטור, נתמך ישירות על ידי סין, רוסיה ואיראן. מעבר לאיסור על מועמדים אופוזיציונים לכהן בתפקידים ציבוריים ושליטה על הסיקור החדשותי, יותר מ-80% מהאוכלוסייה חיה תחת קו העוני, ומאז שנת 2017 כמעט 8 מיליון נמלטו מהמדינה.

וכך, המצב של שתי המדינות הזינו את משבר ההגירה בארה"ב. "קונפליקט, אלימות, חוסר יציבות פוליטית, תנאים כלכליים רעים ואסונות טבע – ימשיכו לעקור מספר גדול של אנשים ויצרו אתגר על מדינות לקלוט פליטים ועל יכולת הממשלות לספק שירותים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE