הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זאת לא הטרלה: סטודנטים אנטי-ישראלים תובעים את אונ' קולומביה בטענה – אנחנו הקורבן האמיתי
חודשים אחרי קריאות לרצח יהודים והתנקלויות אנטישמיות שלא משתמעות לשני פנים – כעת הסטודנטים הפרו-פלסטינים מתקרבנים שמפלים אותם בגלל זהותם

ארגון משפטי פרו-פלסטיני הגיש תביעה פדרלית נגד אוניברסיטת קולומביה, בטענה שהסטדונטים והארגון 'סטודנטים למען צדק בפלסטין' – הם הקורבן האמיתי בסיפור.

התלונה מגיעה בזמן שסטודנטים יהודים סובלים כבר חודשים מהתנקלויות וקריאות לרצח, ומספרים פעם אחר פעם על הפחד העמוק וחוסר הביטחון שהם חווים במוסד האקדמי על ידי מפגינים פרו-פלסטינים מלאי שנאת יהודים אשר פזורים בכל רחבי הקמפוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה בכניסה לאונ' קולומביה (צילום: AFP)

 

אבל הארגון Palestine Legal, שהגיש את התלונה ביום חמישי למשרד לזכויות האזרח ולמשרד החינוך האמריקאי, אמר שארבעה סטודנטים פרו-פלסטינים וקבוצת הסטודנטים Columbia Students for Justice in Palestine הם הקורבנות האמיתיים.

הקבוצה המפשטית דורשת לחקור את הטיפול של האוניברסיטה באפליה והטרדה כלפי סטודנטים פרו-פלסטינים, זאת על ידי סטודנטים, פרופסורים ואנשי צוות אחרים בקולומביה.

"כסטודנט פלסטיני עברתי הטרדות, דוקסינג, צעקות ואפליות על ידי סטודנטים ומרצים – זאת פשוט בגלל הזהות שלי והמחויבות שלי לתמוך בזכויות ובחירויות שלי", אמרה מאריים אלוואן, אחת מארבעת הסטודנטים המיוצגים בתביעה.

"אני מזועזעת מהאופן שבו קולומביה לא מצליחה להגן עליי מגזענות והתעללות, אבל מעבר לכך, האוניברסיטה משחקת תפקיד בדיכוי בכך שנעצרתי והושעיתי בגלל מחאה בדרכי שלום על רצח העם שישראל עושה בעזה", הוסיפה.

הסטודנטים האנטי-ישראלים טוענים שמאז ה-9 באוקטובר 2023 הם "מטרה להתנכלויות קיצוניות אנטי-פלסטיניות, אנטי-ערביות ואיסלמופוביות, כולל על ידי קבלת איומי מוות וכינויים כמו 'טרוריסטים' ו'רוצחי יהודים'".

המתלוננים אף טוענים שהם זוכים ליחס שונה על ידי מנהלים בכירים, כולל הנשיאה מינוש שפיק. "למרות עשרות התלונות, קולומביה לא הצליחה לנקוט בצעדים משמעותיים כדי לשים סוף להטרדה, למנוע את התרחשותה או לתקן את השפעותיה".

אחת הדוגמאות ליחס המפלה, הייתה החלטתה של שפיק לפנות מאהל אנטי-ישראלי על ידי "הזמנת משטרת ניו יורק לקמפוס, בפעם הראשונה מזה עשרות שנים, מה שהוביל למעצרם של יותר ממאה מפגינים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE