הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-CDC: "לראשונה בהיסטוריה 3 נשים נדבקו באיידס בשל הליך קוסמטי חדשני"
זהו המקרה המתועד הראשון אי פעם במסגרתו נשים נדבקו בנגיף ה-HIV לאחר שימוש במחטים במסגרת הליך הזרקה המכונה Vampire Facial שהפך לפופולרי בארה"ב בשנים האחרונות

שלוש נשים אובחנו כחולות HIV לאחר שעברו טיפול פנים בסגנון Vampire Facial (הכולל את דם המטופל ומיקרו-מחטים) בספא רפואי שפעל ללא רישיון בניו מקסיקו.

הנשים נחשבות למקרה המתועד הראשון של הידבקות בנגיף באמצעות הליך קוסמטי, כך מסרו פקידי בריאות פדרליים.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מסר בדו"ח התחלואה והתמותה שהוגש בשבוע שעבר כי חקירה שבוצעה במרפאה מ-2018 עד 2023 הראתה כי היא ככל הנראה עשתה שימוש חוזר בציוד חד-פעמי.

למרות שהעברת HIV מדם מזוהם באמצעות הזרקה לא סטרילית היא סיכון ידוע, הדו"ח ציין כי זהו התיעוד הראשון של הידבקות שכזאת דרך שירותי קוסמטיקה.

טיפולים קוסמטיים פופולריים רבים מבוצעים עם מחטים, כמו בוטוקס לגיהוץ קמטים וחומרי מילוי לשפתיים.

"טיפול Vampire Facial", או הליך מיקרונידלינג עם פלזמה עשירה בטסיות דם, כולל את שאיבת הדם של הלקוח עצמו, הפרדת מרכיביו, ולאחר מכן שימוש במחטים זעירות להזרקת פלזמה לפנים כדי להצעיר את העור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מחלקת הבריאות של מדינת ניו מקסיקו החלה לחקור את הספא בקיץ 2018 לאחר שנמסרה לה הודעה כי אישה בשנות ה-40 לחייה נמצאה כחיובית ל-HIV למרות שלא נחשפה לגורמי סיכון ידועים.

האישה דיווחה על חשיפה למחטים באמצעות ההליך במרפאה.

הספא נסגר בסתיו 2018 עם פתיחת החקירה, ובעליו הועמדו לדין בגין עיסוק ברפואה ללא רישיון.

בדו"ח נמסר כי החקירה הראתה עד כמה חשוב לדרוש נוהלי בקרת זיהום בבתי עסק המציעים הליכים קוסמטיים הכוללים מחטים.

כמו כן, הדו"ח ציין כי החקירה הואטה עקב ניהול רישומים לקוי וכי עסקים המספקים שירותים שכאלה צריכים לשמר תיעוד קפדני למקרה ויהיה צורך ליצור קשר עם לקוחות בשלב מאוחר יותר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE