הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"נזוז רק בכוח" - הסלמה בקמפוס: סטודנטים בקולומביה התעלמו מהדדליין לפינוי המאהל - בדרך לסילוק מהאוניברסיטה
ההנהלה העניקה למאהל האנטי-ישראלי באוניברסיטת קולומביה עד השעה 14:00 להתפנות - בינתיים הסטודנטים עברו את המועד האחרון לפינוי או להשעיה

אוניברסיטת קולומביה נתנה לסטודנטים עד השעה 14:00 לעזוב את המאהל ולחתום על טופס שמתחייב לציית למדיניות האוניברסיטה עד ה-30 ביוני 2025, או עד סיום לימודיהם.

אם לא יחתמו, יפסלו תלמידים מלסיים את לימודיהם באביב הקרוב, או מלהשתתפף בפעילויות אקדמיות וחוץ בית ספריות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"חשוב שתדעו שהאוניברסיטה כבר זיהתה סטודנטים רבים במאהל", נכתב במכתב מיום שני ששותף בקרב אנשי 'סטודנטים מקולומביה למען צדק בפלסטין'.

"אם לא תעזוב עד 14:00, תושעה עד לחקירה נוספת".

"הסנקציות כוללות מאסר על תנאי, הגבלת גישה, השעיה או גירוש", נכתב בהודעה מיום שני.

על פי המכתב, השיחות בין מנהיגי האוניברסיטה ומנהיגי הסטודנטים נמצאים במבוי סתום, והמאהל הבלתי מורשה וההפרעה הנלווית לקמפוס יצרו "סביבה לא מסבירת פנים" שמפרה את המדיניות הבית ספרית, כולל את הכללים המסדירים התנהגות משבשת והטרדה.

"אנא אספו מיד את חפציכם ועזבו את המאהל", הודגש במכתב.

"אם תעוזב מרצונך עד השעה 14:00, הזדהה בפני פקידי אוניברסיטה וחתום על הטופס שסופק בו אתה מתחייב לציית לכל מדיניות האוניברסיטה עד ה-30 ביוני 2025, או עד תאריך הענקת התואר שלך, המוקדם מביניהם, אתה תהיה זכאי להשלים את הסמסטר במצב תקין (ולא תושעה) כל עוד תעמוד בהתחייבות זו".

גורמים רשמיים אומרים כי הם מקווים שהסטודנטים המפגינים יחתמו על הטופס ויעזבו.

בינתיים, הדברים מתחילים להסלים:

כפי שמציינים ב-Epoch Times, המאמצים לפרק את המאהל כשלו, מכיוון שנשיאת האוניברסיטה מינוש שפיק התמודדה עם זעקה מצד סטודנטים, אנשי סגל ומשקיפים מבחוץ על כך שזימנה את משטרת ניו יורק כדי לטהר את השטח.

המפגינים נשבעו לשמור על המאהל אלא אם כן ייענו שלוש דרישות: סילוק השקעות מישראל, שקיפות בכספים של קולומביה, וחנינה לסטודנטים ולצוות שנענשו בשל השתתפותם בהפגנות.

גב' שפיק אמרה בהודעתה ביום שני כי קולומביה לא תנטוש את ישראל אבל האוניברסיטה הציעה לפרסם תהליך בו סטודנטים יוכלו לגשת לרשימת ההשקעות הישירה, למען השקיפות.

קולומביה הציעה גם לבצע השקעות בבריאות ובחינוך בעזה.

"עלינו לקחת בחשבון את הזכויות של כל חברי הקהילה שלנו", כתבה.

"המאהל יצר סביבה לא מסבירת פנים עבור רבים מהסטודנטים ואנשי הסגל היהודיים שלנו".

"סוכנים חיצוניים תרמו ליצירת סביבה עוינת שמפרה את החוקים, במיוחד סביב השערים".

"כשהשיעורים מסתיימים כעת, המאהל הופך להסחת דעת רועשת עבור הסטודנטים שלנו הלומדים למבחנים ולכל מי שמנסה להשלים את שנת הלימודים האקדמית", היא המשיכה והוסיפה כי קולומביה תאפשר את המשך ההפגנות בקמפוס - באמצעות בקשה בהתראה של יומיים במקומות מורשים - לאחר תקופת הבחינות ותחילתה.

"אין לנו שום כוונה לדכא את הדיבור או את הזכות למחאה שלווה", כתבה שפיק, והוסיפה כי הסטודנטים המוחים התבקשו להתחייב למלא אחר כללי האוניברסיטה, לרבות אלה העוסקים בזמן, במקום ובאופן ההפגנות.

"אנו קוראים לאלו במאהל להתפזר מרצון", הוסיפה.

בינתיים מחוץ לקמפוס השוטרים מתכוננים לפינוי נוסף.

23% לא
77% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE