הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מאשימה יחידות נוספות בצה"ל בהפרות זכויות אדם
לא רק נצח יהודה - וושינגטון תמשיך לספק סיוע צבאי בלתי מוגבל לירושלים למרות המסקנה כי מספר יחידות בצה"ל ששמן לא נחשף ביצעו לכאורה התעללויות בשטחי יהודה ושומרון

ממשלת ארה"ב קבעה שלפחות חמש יחידות ביטחון ישראליות ביצעו הפרות חמורות של זכויות אדם לפני המלחמה האחרונה עם חמאס, אך לוושינגטון אין תוכניות להטיל סנקציות או להגביל את הסיוע הצבאי לירושלים.

 ההכרזה ביום שני מציינת את הפעם הראשונה בו וושינגטון הטיחה האשמות כאלה נגד חיילים ישראלים. כל ההאשמות נובעות מתקריות שהתרחשו הרבה לפני שהחלה מלחמת ישראל-חמאס באוקטובר האחרון. רוב התקריות התרחשו בגדה המערבית, ובאף אחת מהן לא הייתה מעורבת ברצועת עזה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כל היחידות הישראליות נשארות זכאיות לסיוע אמריקאי, למרות חוק האוסר על ארה"ב לספק נשק או סיוע אחר לקבוצות שנמצא כי ביצעו הפרות זכויות אדם. ממשל ביידן ממשיך לציית למה שנקרא חוק ליהי מכיוון שישראל נקטה צעדים נגד רוב היחידות שהואשמו בעוולות, אמר סגן דובר מחלקת המדינה, ודנט פאטל, לכתבים בוושינגטון, מבלי לזהות את היחידות בשמם.

"ארבע מהיחידות הללו תיקנו למעשה את ההפרות הללו, וזה מה שאנו מצפים מהשותפים לעשות", אמר.

באשר ליחידה החמישית, הדובר אמר כי פקידים אמריקאים מתייעצים עם עמיתיהם הישראלים על טיפול בהתעללות.

"אנחנו מעורבים איתם בתהליך, ונקבל החלטה אולטימטיבית כשזה מגיע לאותה יחידה כשהתהליך הזה יסתיים".

בתשובה לשאלה מדוע המתינה המחלקה עשרה ימים כדי לחשוף את ממצאיה נגד ישראל, ציטט פאטל "תהליך מתמשך".

הוא הוסיף, "אם בשלב כלשהו יימצאו מאמצי תיקון או דברים כאלה שאינם עולים בקנה אחד עם הסטנדרטים, כמובן שתהיה הגבלה על הסיוע האמריקני. אנחנו מתכוונים להיות ממשל שיפעל לפי החוקים שנקבעו".

דיווחים בתקשורת אמרו שההתעללויות כללו "הרג ללא משפט" על ידי מג"ב, כמו גם עינויים.

בעקבות דיווחים לפיהם בלינקן תיכנן להכריז על סנקציות בגין הפרת זכויות שביצעה נצח יהודה, ראש ממשלת ישראל נתניהו אמר שזה יהיה "שיא האבסורד" להעניש את ירושלים בכך בזמן שהם נלחמים במפלצות הטרור.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE