הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'רי סיינפלד חוגג 70 ומדבר על הקושי בלהיות יהודי: "האנטישמיות היא עתיקת יומין"
הקומיקאי היהודי הסביר מדוע היה לו חשוב להגיע לישראל אחרי טבח ה-7 באוקוטובר ולהיפגש עם משפחות חטופים, וכיצד הביקור השפיע עליו

הקומיקאי היהודי המפורסם בעולם ג'רי סיינפלד, שחגג אתמול את יום הולדתו ה-70, העניק ראיון במהלכו דיבר על העלייה באנטישמיות וההתמודדות הקשה אל מול שנאת היהודים שמתפשטת בתקשורת והציבור האמריקאי.

בחודש דצמבר, כחודשיים אחרי טבח ה-7 באוקטובר, סיינפלד הגיע לישראל ואף נפגש עם משפחות חטופים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בראיון שהעניק לעיתונאי גרהאם בנסינגר, הקומיקאי בן ה-70 הסביר למה היה חשוב לו להגיע למולדת היהודית:

"אנחנו יהודים, ואנחנו מרגישים מאוד קרובים לקושי שבלהיות יהודי בעולם", אמר. "אנשים לפעמים מקשרים יהדות להצלחה, ולפעמים זה נכון, אבל הקושי בלהיות יהודי היא עתיקת יומין, אלפי שנים של קושי, וישראל היא רק האחרונה שבהם".

"האנטישמיות חוזרת... אז הרגשנו שאנחנו רוצים להגיע כדי לתמוך בישראלים", הוסיף.

אז סיינפלד נשאל מה הכי זכור לו מהביקור, והקומיקאי ענה: "תמיד חשבתי שהמטרה בחיים שלי היא להיות מצחיק, חיים כיפים, לשמח אחרים. וזה מה שאני אוהב לעשות, אבל יש אפקט אחר עבור האנשים האלה מסיבה אחרת לחלוטין".

"הם תמיד העריכו שהגעתי כי אני אדם מפורסם ואני קומיקאי שהם אוהבים, אבל הפעם זה היה סיפור אחר לגמרי", אמר, וסיפר על אחד הרגעים הזכורים לו מהביקור האחרון:

"היינו בארוחת צהריים בתל איב והייתה מתקפת טילים. 26 רקטות נורו לעבר העיר, וכולם יורטו על ידי כיפת ברזל, אבל כולם היו צריכים לרוץ ברחובות ולהגיע למקלט בגלל שחתיכות מתכת נופלות מהשמיים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE