הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי הימצאות שפעת העופות בחלב: ארה"ב אוספת דגימות מבשר בקר טחון
הנגיף, שנחשב למאוד מדבק, כבר נמצא בקרב פרות חולבות וחלב המיועד לשתייה – מה שמחייב את רשויות הבריאות האמריקאיות לבדוק את בשר הבקר

ממשלת ארצות הברית הודיעה ביום שני כי היא אוספת דגימות של בשר בקר טחון במדינות בהן נרשמה התפרצות של שפעת העופות בפרות חולבות ונמצאו עקבות של הנגיף בחלב לשתייה.

גורמים פדרליים מתעקשים כי אין סכנה לאספקת הבשר, וכי הבדיקה מטרתה רק לאמת את בטיחות החלב והבשר זאת לאחר שהרשויות מצאו את נגיף ה- A H5N1 ב-34 עדרי בקר בתשע מדינות ברחבי ארצות הברית, ובאדם אחד מטקסס שבא במגע ישיר עם פרה חולה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

גם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן וארגון הבריאות העולמי מדגישים כי הסיכון לבריאות הציבור הוא נמוך, אם כי גבוה יותר עבור אלו שיש להם חשיפה ישירה עם בעלי חיים נגועים.

רק בשבוע שעבר, כזכור, מנהל המזון והתרופות (FDA) אמר כי נמצאו עקבות של שפעת העופות בחלב שמיועד לשתייה – אך התעקש, ביחד עם מומחי בריאות אחרים, כי הליך הפיסטור הורג את החיידקים.

אבל בינתיים, משרד החקלאות האמריקאי ינתח דגימות קמעונאיות של בשר טחון כדי לבדוק "האם ישנם חלקיקים ויראליים כלשהם" ויערוך שני מחקרי בטיחות נוספות בקרב פרות חולבות המועבדות לבשר בקר טחון.

באחד ממחקרי הביטחון של המשרד, ה-USDA, המדענים יבשלו בשר בקר טחון המכיל רמה כלשהי של וירוס, ויבדקו כיצד הטמפרטורות השונות משפיעות על קיום הנגיף.

בינתיים, המשרד מדגיש כי מתבצעת בדיקה לכל חיה לפני שהיא מועברת לשחיטה, ולאחר מכן כל פגר צריך לעבור בדיקה נוספת על מנת להיכנס לאספקת המזון האנושי.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE