הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנהלת קולומביה החלה להשעות סטודנטים פרו-פלסטינים | עשרות מתבצרים בתוך הבניין
המפגינים שטופי השנאה לישראל סירבו לעמוד בדד-ליין שקבעה הנהלת האוניברסיטה לפירוק מאהל המחאה האלים, ובמקום החליטו לפרוץ למבנה המוסד ולהשחית אותו

אוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, שהפכה בשבועיים האחרונים למוקד ההפגנות האנטי-ישראליות, החלה להשעות את הסטודנטים הפרו-פלסטינים שסירבו לפרק את מאהל המחאה בקמפוס.

נשיאת האונ' מינוש שפיק נתנה לסטודנטים אולטימטום אחרון להתפנות מחצר הקמפוס, ואמרה שהם נדרשים לעזוב עד השעה 14:00 ולחתום על טופס בו הם מתחייבים לציית למדיניות המוסד האקדמי. אם לא יעשו כך, הם יעמדו בפני עונשים משמעתיים – וכך קורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

דובר אונ' קולומביה, בן צ'אנג, אמר כי ההנהלה "החלה להשעות סטודנטים כחלק מהשלב הבא במאמצים להבטיח את הבטיחות בקמפוס שלנו". לדבריו, הסטודנטים הוזהרו כי הם "יושעו, לא יהיו זכאים להשלים את הסמסטר או לסיים את התואר, ויורחקו מכל מרחבי האקדמיה, המגורים והפנאי".

בינתיים, עשרות סטודנטים קיצוניים פרצו לבניין האקדמיה, השתלטו עליו והתבצרו. סרטונים שפורסמו ברשתות מראים מפגינים מציבים כיסאות ושולחנות מול הדלתות, ואפילו מפגין אחד מנפץ עם פטיש שני חלונות.

המפגינים אפילו כיסו את מצלמות האבטחה בתוך קמפוס המילטון הול עם שקיות אשפה שחורות.

 

 

מאות מהמפגינים שנשארו בחוץ הסתדרו בשורה, שילבו ידיים ויצרו שרשת אנושית החוסמת את הכניסה. "לא נעזוב עד שקולומביה תענה על כך אחת מהדרישות שלנו", צעקו המפגינים.

עוד לפני שהגיע הדד-ליין להתפנות, הסטודנטים האנטי-ישראלים כבר הודיעו שלא יתפנו מהמקום, וסניף הארגון הקיצוני 'צדק למען פלסטין' קרא לתומכיו להגיע בהמוניו למאהל.

"טקיטקות ההפחדה הדוחות האלה הן כלום בהשוואה למותם של למעלה מ-34,000 פלסטינים", נאמר בהצהרה של ארגון הסטודנטים האנטי-ישראלי. אחד המפגינים אמר: "אנחנו לא נעזוב עד שקולומביה תענה על הדרישות שלנו או עד שיזיזו אותנו בכוח".

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE