הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד סטודנטים בדרך לכלא: עשרות מפגינים נעצרו באוניברסיטת טקסס
גם בטקסס עשרות סטודנטים מצאו עצמם מאחורי סורג ובריח לאחר שסירבו לפנות את שטח הקמפוס במהלך ההפגנות שנערכו אמש במדינה הדרומית

כוחות צבא מדינת טקסס השתמשו בתרסיס פלפל ורימוני הלם כשעצרו עשרות מפגינים פרו-פלסטיניים במאהל שבשטח קמפוס באוניברסיטת טקסס באוסטין.

לפחות 40 בני אדם נעצרו ביום שני, לפי הטקסס טריביון. חלק התנגדו למעצר ונגררו על ידי השוטרים, בעוד שאחרים צעקו "בושה" וזרקו מים על אוטובוס המשטרה.

"האוניברסיטה ביקשה סיוע מהמחלקה לבטיחות הציבור בטקסס כדי להגן על בטיחות קהילת הקמפוס וכדי לאכוף את הכללים המוסדיים שלנו, כמו הכלל האוסר על מאהלים בשטח קמפוס", נכתב בהצהרה מהאוניברסיטה.

עימותים בין שוטרים ופעילים התרחשו ברחבי ארה"ב, כאשר סטודנטים דורשים מישראל לסיים את מלחמתה נגד חמאס בעזה ודוחקים באוניברסיטאות ומהממשל לנתק קשרים עם ישראל.

יותר מ-800 מפגינים נעצרו בקמפוסים ברחבי ארה"ב מאז ה-18 באפריל, כולל יותר מ-200 בארבע אוניברסיטאות שונות ביום שבת, לפי הניו יורק טיימס.

באוניברסיטת קולומביה החלו להשעות סטודנטים המעורבים בהפגנות לאחר שהמועד האחרון ליציאה ממאהל הקמפוס בעיר ניו יורק פג בשעה 14:00 שעון מקומי ביום שני.

סטודנטים המסרבים לנטוש את המחנה המאולתר, שכולל עשרות אוהלים, יושעו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 "התבקשנו להתפזר, אבל זה נוגד את רצון הסטודנטים", אמרה סואדה פולט, אחת ממארגני המחאה, לכתבים.

"אנחנו לא נכנע ללחצים של האוניברסיטה", היא הוסיפה כי המחנה "לא יוזז אלא אם כן בכוח".

הבית הלבן גינה חלק מהרטוריקה שנשמעה במהלך ההפגנות, והאשים פעילים בצעקות סיסמאות אנטישמיות ובהפחדת סטודנטים יהודים.

"ההצהרות המסוכנות והמחרידות האלה הופכות את הבטן וצריכות לשמש כקריאת השכמה. זה נורא לתמוך ברצח יהודים", אמר ביום שישי סגן מזכיר העיתונות של הבית הלבן, אנדרו בייטס.

למרות שארה"ב הביעה דאגה מהתנהלות צה"ל בעזה, היא לא קראב להפסקת אש מקיפה ומיידית.

סבב הלחימה האחרון נגרם בשל הטבח שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר שהותיר כ-1,200 בני אדם הרוגים, עם יותר מ-200 בני אדם שנחטפו לעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי צה"ל לא יעצור עד שישלים את "חיסול גדודי חמאס" במובלעת הפלסטינית הצפופה רפיח.

אך האם הדבר הזה באמת יקרה - רק זמן יעיד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE