הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משתמשים באוזניות מבטלות רעשים? שימו לב לסכנות
מובן לחלוטין למה מדובר באחד המוצרים הפופולריים בשנים האחרונות, אבל רבים לא מודעים לסכנות הכרוכות בשימוש תכוף – בין אם פגיעה בשמיעה, דלקות ואף התמצאות בסביבה

מומחים לאודיולוגיה מזהירים מפני אוזניות מבטלות רעשים, שכן חסימת רעשי רקע יכולה להשפיע על האופן שבו המוח מעבד את הצלילים, ולהפחית את המודעות לסביבה.

כמובן שחשיפה ממושכת לרעש חזק, או לרעש קיצוני בטווח קצר, עלולה להביא לאובדן שמיעה, ובין היתר גם ללחץ דם גבוה, הפרעות בשינה וירידה בתפקוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Noise-canceling headphones can cut noise by 20 to 40 decibels.

(צילום: Getty Images)

 

על פי ארגון הבריאות העולמי, מבוגרים יכולים להאזין בבטחה לרעש של 80 דציבלים עד 40 שעות בשבוע. וכך למשל, מנוע אופנוע פועל הוא בערך 95 דצימבלים, בעוד שצופר של רכבת תחתית מתקרבת הוא כ-100 דציבלים.

אוזניות מבטלות רעשים יכולות לחתוך את הרעש ב-20 עד 40 דציבלים, אבל הטכנולוגיה הזו אינה נטולת סיכונים.

דיוויד מקאלפין, המנהל האקדמי של אונ' מקווארי באוסטרליה, אמר כי "צלילים עזים פוגעים בשמיעה, אז כן יש מצבים בהם אוזניות מבטלות רעשים מועילות. אבל במקביל, רעשי רקע הם קריטיים להתמצאות בסביבה".

אבל הבעיה היא גדולה יותר. "אם אתה מפסיק להכניס קול לאוזניים שלך... המוח שלך מפצה יתר על המידה וגורם לשינוי מוחלט של המסלולים העצביים", אמר מקאלפין, והמליץ להשתמש באוזניות מבטלות רעשים רק באתרי בנייה, בצבא, בהופעות או במקומות עבודה רעושים, כמו בתי קפה.

ד"ר רות רייזמן, אודיולוגית קלינית מניו יורק, המליצה להגביר את השימוש באוזניות כאלה לשעתיים עד שלוש ביום.

גם ג'ואל סמית', מומחה מקליפורניה, הזהיר כי אוזניות מבטלות רעשים יכולות ללכוד זיעה ולחות באוזניים, מה שעלול להוביל לדלקת. לכן, מומלץ לנקות את האוזניות לפחות פעם בשבוע עם מברשת זיפים רכים ועם מגבון חיטוי כדי להרוג וירוסים, חיידקים או פטריות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE