הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוזבים את קליפורניה? יתכן ועדיין תצטרכו לשלם מס למדינה - אלה כל הטיפים על איך ניתן להימנע מתשלום מיותר
מעבר פנים-מדינתי הוא אינו עניין של מה בכך, חוץ ממסגרות חדשות, עבודה, בית או פתרון דיור חלופי, ובירוקרטיה מתברר כי עשויים לקום מכשלות דווקא במדינה שזה עתה חשבתם שעזבתם... אלה הדברים החשובים לזכור, לפני, ואחרי המעבר

עוזבים את הגולדן סטייט למדינה אחרת בארה"ב? אתם כנראה לא לבד.

מחקר שנערך על ידי לשכת מפקד האוכלוסין האמריקאית גילה כי עשרות אלפי תושבי קליפורניה חיפשו לעבור למקום אחר בשל יוקר מחיה, היעדר הזדמנויות עבודה, הגדלת נטל המס ותקנות עירוניות מכבידות.

בסך הכל, כ-75,423 תושבי קליפורניה עזבו בשנת 2023, כאשר תושבים רבים עוברים לאזורים אחרים בשביל הזדמנויות טובות יותר, בתים זולים יותר, וחוקים מדינתיים אחרים.

אבל לפני שאתם אורזים את המזוודות ומכוונים לקראת התחלה חדשה, אל תשכחו שיש אמצעים שצריך לנקוט - אחרת, תצטרכו להמשיך ולשלם את המיסים הידועים לשמצה של קאלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לקליפורניה יש תשעה שיעורי מס הכנסה מדינתי, הנעים בין 1% ל-12.3%. שיעור המס ומדרגת המס תלויים בהכנסה ובסטטוס ההגשה.

למועצת המס (ה-FTB) יש את היכולת לבצע ביקורת תושבות ולנטר את הקו הדק שבין תושבים ותושבים לשעבר, וגם את הזכות לחקור איך ומתי עזבתם.

וכשמדובר במסים של מדינת קליפורניה, ישנם שלושה סטטוסי תושבות:

  1. תושב
  2. תושב חלקי
  3. ותושב חוץ.      

ה-FTB קובע גם על איזה חלק מההכנסה המדינה תטיל מס ועל פי החוקים אתם נחשבים לתושבים אם אתם במדינה יותר מתשעה חודשים.

ל-IRS יש את היכולת לבצע ביקורת על משך של כ-3 או 6 שנים, אבל לקליפורניה יש מסגרת זמן בלתי מחייבת - במילים אחרות, לנצח.

המדינה משתמשת במספר גורמים כדי לקבוע את התושבות, כמו משך הזמן שבילית בגולדן סטייט לעומת מחוצה לה, אך ישנם גם גורמים נוספים שה-FTB לוקח בחשבון כגון:

מיקומם של בני הזוג והילדים; מקום המגורים העיקרי; המקום בו הוצא רישיון הנהיגה של הנישום; היכן רשומים כלי רכבו; אם וכאשר הנישום מחזיק ברישיונות מקצועיים, מאין הם; היכן הנישום רשום להצביע; מיקומי הבנקים שבהם משלם המסים מנהל את חשבונותיו; מיקומם של הרופאים, רופאי השיניים, רואי החשבון ועורכי הדין של הנישום; המיקומים של הכנסייה, בית הכנסת או המסגד שלו; איגודים מקצועיים ומועדונים חברתיים וקאנטריים שבהם משלם הנישום מסי חבר; מיקומם של נכסי המקרקעין וההשקעות; ומיקום הקשרים החברתיים של הנישום.

אבל הגורם החשוב מכולם, כך נראה, הוא הנוכחות הפיזית. שם, שוב, קליפורניה מניחה שאתם תושבים אם אתם מבלים יותר מ-9 חודשים במדינה.

אם אתם מבלים כ-6 חודשים או פחות, אתם עשויים להיות זכאים להיחשב כ"מבקרים עונתיים", אבל זה רק אם אתם לא עובדים בזמן שאתם במדינה, ועומדים בקריטריונים אחרים.

וכן, אפילו תושבים חלקיים עדיין מחויבים במס.

כדי להימנע מתשלום מיסים, הוכיחו כי ניתקתם את קשריכם מהגולדן סטייט - ולא רק שיש לכם נכס במדינה אחרת.

אך דעו כי אם בן הזוג או בת הזוג עדיין בקליפורניה, ויש לכם רכוש משותף... תהיו חשופים לדרישת תשלום.

אם אתם רוצים להתיישב במקום אחר, נקטו באמצעי זהירות: לדוגמה - קבלת רישיון נהיגה חדש, ומסירת הישן בקליפורניה, רישום והעברת רכב חדש, רישום הצבעה במדינה החדשה, וביטול רישום הבוחרים הישן בגולדן סטייט - הם רק חלק מהצעדים המומלצים.

לבסוף, מחקר שנערך לאחרונה מצביע על 5 המדינות המובילות שעברו אליהן תושבי קליפורניה לשעבר - אלו הן טקסס, אריזונה, פלורידה, וושינגטון ונבדה למקרה ותהיתם.

אלסקה, פלורידה, נבדה, דרום דקוטה, טקסס, וושינגטון וויומינג כולן אינן מטילות מס הכנסה מדינתי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE