הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדד בריאות האישה העולמי: ישראל מובילה את ארה"ב בפער
מדינת ישראל היא מובילה עולמית בתחום בריאות האישה שכן היא תפסה את המקום השישי במדד השנתי, כאשר ארצות הברית הגיעה למקום ה-30

הסקר השנתי של Hologic Global Women’s Health Index בשיתוף פעולה עם חברת האנליטיקה 'גאלופ' התפרסם לאחרונה במהדורה השלישית שלו – והציג את מצב בריאות האישה ברחבי העולם.

המדד מייצג את הרגשות, הדעות והחוויות של נשים ברחבי העולם, כאשר בסקר השתתפו כמעט 79,000 נשים מ-143 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם.

חמישה ממדים של בריאות נבדקו בסקר: טיפול מונע, צרכים בסיסיים, דעה על בריאות ובטיחות, בריאות הפרט ובריאות רגשית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ישראל קפצה מקום אחד לעומת הדירוג הקודם, והוצבה במקום ה-6 והמכובד עם 66 נקודות. לפניה הגיעה שוויץ עם ניקוד דומה, ואחריה גרמניה ואוסטריה עם 67 נוקודת כוללות, וכוויית במקום השני עם 68 נקודות.

את המקום הראשון תפסה טייוואן, שעלתה שעלתה שתי מקומות מתוצאות המדד של השנה הקודמת, וקיבלה בסך הכל 72 נקודות – שהיו הגבוהות ביותר השנה.

ארצות הברית הגיעה למקום ה-30, בדיוק כמו בשנה שעברה – ואותה הצליחו לעקוף סין (19), ויטנאם (15), ופולין, שקפצה ארבע מקומות למקום ה-9.

אוקראינה, אגב, הגיעה לתחתית הרשימה, עם ירידה של 49 נקודות וציון כולל של 0.

בין תוצאות המחקר נמצא כי שתיים מכל שלוש נשים ברחבי העולם, כלומר 64%, אומרות שאלימות במשפחה היא בעיה נפוצה.

כמו כן, ארבע מתוך 10 נשים צעירות בגילאי 15 עד 24 מרגישות לא בטוחות ללכת לבד בשעות הלילה, ונשים רבות אינן מרוצות מהזמינות של שירותי בריאות איכותיים במקום מגוריהן.

כארבע מתוך 10 נשים חוות דאגה ולחץ במהלך היום שלהן. שלוש מכל 10 חוות עצב, ואחת מכל ארבע חוות כעס.

רוב הנשים אומרות שלא נבדקו לסרטן, סוכרת, לחץ דם גבוה או מחלות מין במהלך 12 החודשים האחרונים, כלומר מיליארדי נשים לא נבדקו עבור מצבים רפואיים שעלולים לסכן את חייהן.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE