הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמעט ללא סיקור חדשותי: האו"ם חתך בעשרות אחוזים את כמות ההרוגים בעזה
שני עדכונים בהפרש של יומיים הציגו נתונים שונים לחלוטין, עם 32% פחות ילדים הרוגים ו-20% פחות נשים הרוגות. דובר מזכ"ל האו"ם תירץ ב"ערפל מלחמתי"

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, OCHA, פרסם נתונים חדשים על כמות ההרוגים בעזה – שמציג נתונים הנמוכים בהרבה ממה שהיה ידוע עד כה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי האינפוגרפיקה שפורסמה על ידי ה-OCHA בשבוע שעבר, מספר ההרוגים הכולל בעזה עמד על 34,844 איש, כאשר 7,797, כלומר 32%, הם ילדים ו-4959, כלומר 20%, הן נשים.

אלא שרק יומיים לפני כן, הנתונים הציגו תמונה אחרת לחלוטין, עם למעלה מ-14,500 ילדים הרוגים ויותר מ-9,500 נשים שנהרגו במהלך המלחמה בחמאס.

המשמעות היא שמספר הנשים והילדים שמתו בשבעת החודשים האחרונים ירד מ-69% ל-52%, צניחה שכמעט ולא דווחה בתקשורת הישראלית והעולמית כאחד.

חשוב לציין כי גם לצד העדכון, האו"ם עדיין מסתייג מהנתונים ומדגיש כי אין ביכולתו לייצר ולאמת עצמאית את המספרים, וכי הוא מסתמך על משרד הבריאות ומשרד התקשורת בעזה, שכמובן נמצא תחת שליטה מוחלטת של חמאס.

כתב של JNS ביקש ביום שישי מסגן דובר האו"ם הבהרה על המספרים, ופרחאן האק ענה: "אתה יודע, בערפל המלחמה, קשה להשיג את כל המספרים. אנחנו מקבלים את המספרים ממקורות שונים בשטח, ואז מנסים להצליב אותם".

 

 

הלל נוייר, מנכ"ל UN Watch, אמר בראיון ל-JNS: "כשזה מגיע לישראל, ברור שהמטרה של האו"ם היא לא לדייק, אלא לקבל מיד כל דיווח, לא משנה כמה הוא מבוסס או שקרי, כדי להציג את ישראל כמרעשת".

הוא הוסיף: אין שיטה ואין הוכחה לדיווחי מקרי המוות בעזה. כל מה שהאו"ם עושה הוא להיות התוכי לדיווחים של חמאס המגיעים מ'משרד הבריאות של עזה' או 'משרד התקשורת הממשלתי', כאשר למעשה שניהם מנוהלים על ידי ארגון הטרור".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE