הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאסק: "בחירות 2024 ככל הנראה האחרונות שיוחלטו על ידי אזרחי ארה"ב"
מנכ"ל טסלה ו-SpaceX כינה את "הנהירה המסיבית של בלתי חוקיים מכל מדינה על פני כדור הארץ" כגורם העיקרי לכך

הזרם המתמשך של מהגרים בלתי חוקיים לארה"ב עלול לגרום לכך שאזרחים אמריקאים יפסיקו להחליט על תוצאות הבחירות בעתיד הלא רחוק, כך חזה מנכ"ל טסלה וחברת SpaceX, אילון מאסק.

המיליארדר יליד דרום אפריקה טען כי הדמוקרטים מסרבים ביודעין להתייחס לנושא, בתקווה להטות את האיזון לטובתם.

ההערה האחרונה של מאסק באה בתגובה למחוקקים רפובליקנים שהעבירו את חוק הייצוג השווה בבית הנבחרים ביום רביעי, אשר יחייב את לשכת מפקד האוכלוסין לשאול את המשיבים על אזרחותם.

נציגי ה-GOP רוצים שרק אזרחי ארה"ב ייספרו בקביעת מספר המושבים בקונגרס בכל מדינה.

יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, טען כי "אל לנו לתגמל מדינות וערים המפרות את חוקי ההגירה הפדרליים ושומרות על מדיניות מקלט עם ייצוג מוגבר בקונגרס".

"השכל הישר מכתיב שרק אזרחים אמריקאים צריכים להיחשב לחלוקת הבחירות", התעקש.

הנציגה הדמוקרטית גרייס מנג מניו יורק תיארה את היוזמה כ"פזיזה, צינית ולמען האמת, בלתי חוקית". משרדו של הנשיא ג'ו ביידן מיהר להצהיר כי הוא "מתנגד נחרצות" לצעד, "שימנע מלשכת מפקד האוכלוסין של משרד המסחר לבצע את אחריותה החוקתית".

בפוסט ב-X ביום חמישי, מאסק כתב כי "ההתנגדות הדמוקרטית פה אחד לדרישת אזרחות עבור חלוקת מושבים בבית הנבחרים והקולות האלקטורטים לבחירות לנשיאות אומרת הכל".

לדברי היזם, "מטרת המפלגה הדמוקרטית היא לשלול זכויות מאזרחי ארה"ב על ידי ייבוא כמה שיותר מהגרים בלתי חוקיים".

"בהתחשב בזרם האדיר של בלתי חוקיים מכל מדינה על פני כדור הארץ, 2024 תהיה כנראה הבחירות האחרונות שיוחלטו בפועל על ידי אזרחי ארה"ב", סיכם מאסק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



בחודש שעבר, הוא הזהיר כי מתקפת טרור על אדמת ארה"ב בקנה מידה של 11 בספטמבר היא "רק עניין של זמן", בהתחשב במספר האנשים שנכנסו למדינה באופן בלתי חוקי.

בפברואר, מאסק טען כי ממשל ביידן מבקש לייבא כמה שיותר מהגרים בלתי חוקיים, להכשיר אותם ו"ליצור רוב קבוע - מדינה חד-מפלגתית".

על פי כמה הערכות, עד 16 מיליון מהגרים לא חוקיים נמצאים בארה"ב בשלב זה, כולל למעלה מ-7.2 מיליון שנכנסו במהלך כהונתו של ביידן.

סוגיית האבטחה הרופפת בגבול ארה"ב-מקסיקו שלטה בפוליטיקה הפנימית באמריקה במשך חודשים, כאשר הרפובליקנים דוגלים בפיקוח קשיח יותר והדמוקרטים טוענים בעד גישה ליברלית יותר לנושא.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE